۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۸۶۹۳
الوفاق اسلامی بحرین:

مردم در راهپیمایی «لبیک یاوطنی» پاسخ آل خلیفه را خواهند داد

خبرگزاری رسا ـ بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه، طرح الحاق بحرین به عربستان را تعرض به استقلال و حاکمیت این کشور عنوان کرد و مردم را به راهپیمایی بزرگ روز جمعه با عنوان «لبیک یا وطنی» دعوت کرد.
جمعيت الوفاق اسلامي بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت الوفاق، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه در پیامی طرح الحاق بحرین به عربستان را تعرض به استقلال و حاکمیت این کشور خواند و مردم را به راهپیمایی بزرگ "لبیک یا وطنی" روز جمعه برای اعتراض به این طرح دعوت کرد.

در این پیام آمده است: هرگونه تعرض به استقلال و حاکمیت بحرین با هر عنوان و شرایطی که انجام گیرد، محکوم است. بحرین بر اساس تصمیم سازمان ملل و اراده مردم، کشوری اسلامی و عربی مستقل است و تشکیک در این امر را نمی پذیریم.

الوفاق افزود: ملت بحرین، استقلال و حق حاکمیت بر همه اراضی و آب های این کشور را قطعی ساخته و شهروندان اعم از شیعه و سنی بجز کسانی که تابعیت این کشور را به صورت غیرقانونی دریافت کرده اند  حق دارند آینده خود را مشخص سازند و موافقت و مخالفت با هر نوع اتحاد را بر اساس همه پرسی اعلام کنند.

این جمعیت بحرینی نسبت به بازیچه قرار دادن آینده کشور از سوی آل خلیفه هشدار داد و تصریح کرد: مقامات آل خلیفه را نسبت به دور زدن استحقاق سیاسی ملت در تعیین سرنوشت کشور و قرار دادن آنان در خندق های طایفه ای داخلی و اقلیمی بر اساس پروژه های تخریبی که برای تحکیم قدرت انجام می گیرد و جامعه را در آستانه انحطاط قرار می دهد،برحذر می داریم.

بزرگ ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه در بخش پایانی این پیام تاکید کرد: الوفاق از نظام می خواهد به سرعت نسبت به پذیرش مطالبات مشروع مردم اقدام کند و نظام کنونی را بر اساس قانون اساسی که قدرت را از آن ملت می داند به نظام دموکراسی مبدل ساخته و این اجازه را به مردم بدهد که مسؤولان قوه مجریه و مقننه را با اراده خود انتخاب کنند.

گفتنی است مقامات آل سعود که از سرنگونی نظام فاسد آل خلیفه و سرایت بیداری اسلامی و انقلاب های مردمی به کشور خود به شدت واهمه دارند، درصدد هستند بحرین را به عربستان ملحق سازند تا از سرنگونی آل خلیفه جلوگیری کنند.

درخواست عربستان برای الحاق بحرین در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به نتیجه نرسید و مقرر شد این موضوع پس از بحث و بررسی های مجدد به رای گیری گذاشته شود.

علمای شیعه بحرین در اعتراض به این طرح با صدور بیانیه ای از شهروندان این کشور خواستند، روز جمعه، تظاهراتی با عنوان «لبیک یا وطنی» برگزار کنند./980/ب902/ک

ارسال نظرات