۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۱۲۸۷۹۹
پایگاه اینترنتی المحیط مصر:

حکام عرب در برابر سوریه متحد شده و به فلسطین پشت کرده اند

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اینترنتی المحیط در گزارشی تاکید کرد که حکام عرب برای سرنگونی نظام بشار اسد با هم متحد شده و در عین حال برای رضای آمریکا و بقای در قدرت به فلسطین پشت کرده اند.
انفجارهاي تروريستي دمشق سوريه


به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی المحیط مصر در مقاله ای از حکام کشورهای عربی به دلیل فشار برای سرنگونی نظام بشار اسد در سوریه و بی اعتنایی به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین به شدت انتقاد کرد.

در این مقاله آمده است: اتحاد اغلب نظام های عربی برای تغییر نظام سوریه و به فراموشی سپردن فلسطین و ملت آن بسیار شگفت انگیز است. چرا وحدت نظام های عربی در قبال ایستادگی در برابر دشمن صهیونیسم که زمین و وطن و مقدسات را اشغال کرده است، انجام نمی گیرد؟ آیا فلسطین از منظومه عربی و بین المللی خارج است؟ آیا ملت فلسطین استحقاق ایستادن یکی از حکام عرب در کنار آن را ندارد؟ آیا حکام عرب در صورت درخواست آمریکا و غرب برای ایستادن در کنار ملت فلسطین از این امر طفره می روند.

المحیط افزود: مطمئنا حکام عرب به درخواست آمریکا و غرب برای ایستادن در کنار ملت فلسطین لبیک خواهند گفت، ادامه اشغال فلسطین از عوامل اصلی بقای حکام عرب در قدرت به شمار می آید و به دلیل اینکه سکوت حکام عرب در قبال اشغالگران به رضایت آمریکا و غرب از آنها منجر شده است در برابر اشغال فلسطین سکوت اختیار کرده اند.

این پایگاه اینترنتی، آمریکا و غرب را عامل آشوب های صورت گرفته در فتنه سوریه دانست و تصریح کرد: همگان می دانند آنچه در سوریه در قالب کشتار و قتل و آشوب صورت می گیرد از سوی غرب انجام گرفته و حکام عرب به عنوان ابزار دست آمریکا و غرب به اجرای نقشه های آنان می پردازند. آمریکا هم اکنون به شدت از آشوبگران سوری و القاعده که در حال جولان دادن در سوریه است حمایت و در عین حال از القاعده به عنوان دشمن اصلی خود یاد می کند.

المحیط ادامه داد: نیروهای القاعده که خود را مسلمان می دانند در اکثر سرزمین های اسلامی حضور می یابند و به بهانه های مختلف به انجام جنایت های خود می پردازند، اما هیچ گاه در برابر دشمن صهیونیستی که دشمن اصلی مسلمانان است، قرار نگرفته اند. القاعده هم اکنون نیز در سوریه حضور دارد و به بهانه آزادی ملت سوریه به کشتار و جنایت اقدام می کند، آیا ملت فلسطین استحقاق جهاد را ندارند که القاعده آنان را به فراموشی سپرده و نمی خواهد در برابر اسرائیل بایستد؟

این پایگاه اینترنتی از القاعده به عنوان مزدوران غرب یاد کرد و اظهار داشت: نیروهای القاعده تاکنون حتی یک حمله علیه نظامیان صهیونیست انجام نداده اند، آنان همواره در حال فرار از مساله فلسطین هستند و مزدوری خود به غرب را پیش از گذشته به نمایش گذاشتند. ملت عراق و سوریه و فلسطین و بسیاری از کشورهای اسلامی مزه جنایت های القاعده را چشیده است و برخی از کشورهای اسلامی نظیر لیبی نیز با دستور آمریکا و غرب و اجرای القاعده همچنان باید در آشوب قرار داشته باشند.

در بخش پایانی این گزارش تاکید شده است: آمریکا، غرب و القاعده نمی توانند نظام سوریه را سرنگون سازند، زیرا ملت سوریه حامی نظام هستند و نمی خواهند این نظام تغییر کند، شهروندان سوری همانند خانواده ما به شمار می آیند و اجازه نمی دهیم مورد سوء قصد این جنایتکاران قرار گیرند./980/ب902/ک


ارسال نظرات