۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۸۸۷۱
روزنامه صحافت هند:

آمریکا از قطع صادرات نفت از ایران به هند ناامید شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از روزنامه های هند، تلاش آمریکا برای قطع صادرات نفت از ایران به هندوستان را شکست خورده توصیف کرد.
ايران و هند


به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صحافت هند از مذاکره تلفنی دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران با مان موهان سینگ، نخست وزیر هند به عنوان شکست فشارهای آمریکا برای قطع رابطه ایران و هند یاد کرد.

این روزنامه نوشت: امیدهای آمریکا برای قطع رابطه ایران و هندوستان با مذاکره تلفنی رئیس جمهور ایران و نخست وزیر هند نقش بر آب شد. دو طرف در این تماس تلفنی بر لزوم توسعه مناسبات در زمینه های مختلف میان ایران و هندوستان تاکید کردند.

روزنامه صحافت هند افزود: آمریکا و دوستان این کشور به شدت به هندوستان فشار می آوردند تا صادرات نفت از ایران به این کشور قطع شود، اما نخست وزیر هندوستان با این تماس تلفنی و تاکید بر توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف، بی توجهی خود را به این فشارها نشان داد.

این روزنامه اردو زبان تاکید کرد: احمدی نژاد و مان موهان سینگ، روابط ایران و هندوستان را تاریخی خوانده و آینده این روابط را نیز درخشان توصیف کردند و گسترش این ارتباطات را خواستار شدند.

صحافت هند در بخش پایانی این گزارش، خاطر نشان ساخت: 12 درصد نفت هندوستان از جمهوری اسلامی ایران تامین می شود و آمریکا به شدت فشار می آورد که صادرات نفت از ایران به هندوستان کاهش یابد و بر همین اساس بود که هیلاری کلینتون به این کشور سفر کرد، اما تلاش های وی برای تحقق خواسته آمریکا به نتیجه نرسید./980/ب902/ک


ارسال نظرات