۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۲۸۹۷۱
استاد دانشگاه سوریه:

اسلامی شدن رسانه ها یک ضرورت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ای سوریه بر لزوم اسلامی شدن رسانه ها تاکید و از شبکه های العالم و المنار به عنوان نمونه های رسانه اسلامی یاد کرد.
ميسر سهيل، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل رسانه سوريه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میسر سهیل، استاد دانشگاه حضرت رقیه (س) و کارشناس رسانه ای سوریه در نخستین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی که روز گذشته در تهران برگزار شد، اسلامی شدن رسانه ها را خواستار شد.

وی گفت: رسانه ها از اهمیت فراوانی در زندگی ملت ها برخوردار هستند و هم اکنون نیز نقش آنها به شکل روشنی نمایان شده و هیچ کس نمی تواند منکر این امر شود. رسانه ها می توانند جامعه را به سوی آرامش سوق دهند یا اینکه تخریب و ویرانی را برای جوامع به بار آورند.

میسر سهیل بر لزوم اسلامی شدن رسانه ها تاکید کرد و افزود: اصحاب رسانه و استادان دانشگاه از زمان برگزاری اولین همایش رسانه اسلامی در سال 1997 میلادی که بنده نیز در آن شرکت داشتم به فکر اسلامی شدن رسانه ها افتادند. بسیاری از کسانی که در این زمینه مشغولند در حال تالیف کتاب هایی در زمینه رسانه اسلامی هستند.

استاد دانشگاه حضرت رقیه (س) با اشاره به تفاوت میان رسانه اسلامی و رسانه دینی، تصریح کرد: رسانه هایی که هم اکنون تحت عنوان رسانه اسلامی فعالیت می کنند در حقیقت رسانه های دینی بوده که بیشتر در زمینه های فقه و قرآن و اخلاق و مناظره فعالیت می کنند، در حالی که رسانه اسلامی هیچ تفاوتی با سایر رسانه ها ندارد و برنامه های تلویزیونی مختلف نظیر سریال و خبر و ورزش و جامعه و سیاست را بر اساس اصول اسلامی ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: رسانه اسلامی بدین معنا نیست که تنها به پخش برنامه های دینی بپردازد، بلکه برنامه های مختلفی را به مردم ارائه می کند و در حال حاضر می توان از شبکه المنار و العالم به عنوان رسانه اسلامی نام برد.

میسر سهیل ادامه داد: رسانه های اسلامی باید به قواعد رسانه پایبند باشند، اما شبکه های دینی که هم اکنون وجود دارند تنها به پخش برنامه های قرآنی و دینی می پردازند و نمی توان آنها را رسانه نامید.

کارشناس رسانه، پرهیز از دروغ را از نشانه های رسانه اسلامی خواند و تاکید کرد: وظیفه رسانه اسلامی پیشرفت و کمال فکر و اندیشه است و هرگونه مفاسد را محکوم می کند، به عقل انسان احترام می گذارد و از دروغگویی و فریب دادن مردم به شدت خودداری می کند.

وی بیان داشت: داشتن برنامه ریزی و پرداختن به تفریحات سالم نباید از رسانه های اسلامی دور شود، رسانه ای که برنامه ریزی نداشته باشد به سرانجام نمی رسد و رسانه ای که تفریحات سالم را به مردم ارائه ندهد نمی تواند مخاطبان را جذب کند./980/202/ک


ارسال نظرات