۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۲۹۴۰۵

مراسم نهمین سالگرد شهید حکیم در عراق برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم نهمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم در سراسر عراق برگزار شد.
شهيد محمد باقر حکيم


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات نیوز، مراسم نهمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم، بعدازظهر امروز با حضور علما، اندیشمندان، سیاستمداران، فرهنگیان و قشرهای مختلف مردم در بغداد، بصره، میسان، ذی قار، المثنی، نجف اشرف، کربلا، واسط، بابل، دیوانیه، دیالی، موصل، صلاح الدین، سلیمانیه، کرکوک و اربیل برگزار شد.

مراسم نهمین سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم در بغداد نیز با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد و حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در این مراسم به سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری نشست هیئت مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 در بغداد،  انرژی بهرمندی صلح آمیز هسته ای را حق مسلم ایران خواند و فشارها علیه این کشور برای متوقف ساختن فعالیت های هسته ای را بی نتیجه توصیف کرد.

علما و فضلای حوزه علمیه و همچنین رهبران مجلس اعلای اسلامی در شهرهای مختلف عراق به سخنرانی پرداختند و از فضایل آیت الله سید محمد باقر حکیم یاد کردند.

گفتنی است آیت الله سید محمدباقر حکیم، رییس فقید مجلس اعلای اسلامی عراق پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری صدام به این کشور بازگشت و در سال 2003 و پس از برگزاری نماز جمعه در نجف اشرف با انفجار بمب تروریستی به شهادت رسید./980/ب902/ک

ارسال نظرات