۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۵۵۳

کاروان بین المللی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه وارد شد

خبرگزاری رسا ـ کاروانی متشکل از صدها فعال طرفدار فلسطین از چندین کشور جهان، به منظور ابراز همبستگی با ساکنان منطقه تحت محاصره نوار غزه، وارد این منطقه شده است.
کاروان آزادي غزه


به گزارش خبرگزاری رسا، کاروان بین المللی کمک‌های بشردوستانه که بخشی از کاروان سیزدهم مایل‌ها لبخند متشکل از صدها فعال طرفدار فلسطین از چندین کشور جهان است، روز گذشته از طریق مرز رفح که تحت کنترل مصر است، وارد نوار غزه شد و مورد استقبال مقامات فلسطینی قرار گرفت.

این فعالان که برخی از آن‌ها پیش‌تر نیز با کاروان کمک‌های بشردوستانه به غزه سفر کرده بودند، از جامعه بین‌المللی خواستند تا در جهت کاهش رنج‌های فلسطینیان در منطقه نوار غزه، یاری رسانند.

موسی نوردین، رئیس گروه زنده باد مالزی به خبرنگار پرس تی‌وی گفت: ما این‌جا هستیم تا در رنج‌های ساکنان نوار غزه شریک شویم و انشاء الله به آن‌ها در راستای کاهش این رنج‌ها، کمک کنیم. ما مقادیری کمک‌های بشردوستانه از مالزی و از سوی مردم این کشور به نوار غزه آورده‌ایم.

فعالان گفتند آن‌ها از مقاومت مردم فلسطین و تحمل سختی‌های ناشی از چندین دهه اشغالگری اسرائیل، الهام گرفته‌اند.

اعضای این کاروان برای اعلام همبستگی با ساکنان نوار غزه، توانستند مقادیری از نیازهای دارویی ضروری و وسائل آموزشی به این منطقه بیاورند.

قرار است این فعالان برای چهار روز در نوار غزه بمانند و در این مدت مشکلات ساکنان منطقه را از نزدیک ببینند و با مقامات فلسطینی دیدار کنند.

رژیم اسرائیل با تحریم منطقه نوار غزه، ۱.۷ میلیون ساکن این منطقه را از حقوق اصلی خود از جمله آزادی نقل مکان و حق زندگی در شرایط عادی، کار، بهداشت و تحصیل محروم کرده است./902/د101/ک

ارسال نظرات