۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۴۸۷
حجت الاسلام ابوترابی:

نظام اسلامی چالش‌ها و بحران‌های مختلفی را با موفقیت پشت سر گذاشته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اراده نظام کدخدایی جهان و استکبار، توقف حرکت ملت ایران است و اگر آنچه که نسبت به ایران رخ داده، نسبت به کشور دیگر رخ می داد، آن کشور در گِل فرو رفته بود.
محمدحسن ابوترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در آیین اختتامیه چهارمین آخرین منجی که در تالار وحدت تهران برگزار شد، با اشاره به رشد و شکوفایی ملت ایران، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران از جایگاه و اقتدار سیاسی، دفاعی، امنیتی و علمی در جهان و منطقه برخوردار است و  به سرعت در حال رشد و شکوفایی چشمگیر است.

 

وی در ادامه با اشاره به دشمنی استکبار جهانی علیه ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، ابراز داشت: اراده نظام کدخدایی جهان و استکبار، توقف حرکت ملت ایران است و اگر آنچه که نسبت به ایران رخ داده، نسبت به کشور دیگر رخ می داد، آن کشور در گِل فرو رفته بود.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی با اشاره به موفقیت های بزرگ انقلاب در طول تاریخ خود اظهار داشت: ملت ما در طول تاریخ انقلاب موفقیت های بزرگی را در زمینه های گوناگون به دست آورده است و چالش های بزرگی را مثل دفاع مقدس پشت سر گذاشته است، امیدواریم ملت عزیز و مسؤولان کشور، دست به دست هم دهند تا به قدرت اقتصادی منطقه برسیم.

 

حجت الاسلام ابوترابی در سخنان خود، با اشاره به آیه قرآن کریم مبنی بر این‌که که وارثان زمین صالحان هستند، تأکید کرد: وعده قطعی قرآن کریم و انبیاء آن است که زمین میراث صالحان و تواناترین افراد است.

 

وی در ادامه افزود:  شاید کسی در کلیت این سخن تردیدی نداشته باشد که همیشه کسانی که از قدرت و مزایای بیشتری برخوردار باشند، پیروز خواهند بود که از نگاه قرآن، ایمان و عمل صالح دو ویژگی قدرت انسان است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در تفسیر ایمان و عمل صالح گفت: خواجه طوسی در تفسیر ایمان و عمل صالح گفته است که ایمان و عمل صالح، کمال، رشد و بلوغ عقلانی است، از این رو پیامبر(ص) عقل اول است. بنابر این انسان های با ایمان که دارای اعمال صالحه هستند، از قدرت اندیشه برتری برخوردارند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر این‌که آینده جهان در اختیار صالحان است، بیان داشت: آینده جهان در اختیار کسانی است که رفتار و عمل شان مبتنی بر دانش، عقلانیت و اندیشه است و وجود مقدس امام زمان(عج) مصداق کامل عقلانیت تامّ و عمل بر مبنای عقل و علم و وارث اصلی زمین است.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با نقل کلامی از مرحوم حضرت آیت الله بهجت در مورد علم و عمل گفت: ما مفتخریم که مرحوم حضرت آیت الله بهجت در مورد علم و عمل دستوری داده اند که در همه مجامع علمی دنیا قابل طرح است، ایشان تاکید می کردند: «آنچه که می دانید و علم دارید، عمل کنید و نسبت به آنچه که علم ندارید، توقف کنید.» /958/پ202/ج

ارسال نظرات