۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۳۲۵۳۰
استاد حوزه علمیه نجف:

بازداشت علامه نمر نشان دهنده اوج ضعف آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه بحرین، بازداشت خطیب جمعه عوامیه عربستان را نشان دهنده ضعف نظام آل سعود خواند و بر یکسان بودن سرنوشت ملت بحرین و ساکنان منطقه شیعه نشین شرقیه عربستان تاکید کرد.
آيت الله شيخ محمد سند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ محمد سند از علمای بحرین و استاد حوزه علمیه نجف اشرف در پیامی بازداشت علامه نمر باقر النمر از سوی نیروهای امنیتی آل سعود را به شدت محکوم کرد و سرنوشت ملت بحرین و ساکنان منطقه شرقیه عربستان را یکسان خواند.
 
در این پیام آمده است: افق پردازی ساکنان منطقه شرقیه عربستان جهت تعیین سرنوشت و دستیابی به حقوق و ثروت های خود که از سوی خاندان فاسد و مفسد عربستان و ایادی بیگانگان در منطقه به غارت رفته اند رو به افزایش است.
 
آیت الله سند افزود: ربودن شیخ مجاهد علامه نمر و کشتار تعدادی از شهدای منطقه شرقیه نشان دهنده ضعف نظام آل سعود و از بین رفتن تسلط آنان بر منطقه شرقیه است و یکسان بودن سرنوشت اهالی بحرین و منطقه شرقیه برای جهانیان به اثبات رسید.
 
استاد حوزه علمیه نجف تصریح کرد: بحرین و منطقه شرقیه عربستان پیش از دوران اسلام و تا این دوران یکپارچه بوده است، اما نظام های آل سعود و آل خلیفه که بیگانه به شمار می آیند این مناطق را اشغال و غصب کرده اند. این نظام ها باید بدانند که این غصب نمی تواند بلند مدت باشد و وقت آن فرارسیده است که صدای ملت های عربی منطقه در برابر سیاست های خونین و وحشیانه آمریکا که عامل اساسی بقای این دو قبیله در عربستان و بحرین به شمار می آید، متحد و یکپارچه شوند.
 
وی دولت آمریکا را دولتی وحشی توصیف کرد و اظهار داشت: مقامات آمریکایی زبانی جز ترور و قتل و سرکوب خونین ندارند، ولی این زبان نمی تواند بازدارنده آتش اعتراضات و جنبش بزرگ و موج متلاطم وحدت سرنوشت اهالی بحرین و منطقه شرقیه باشد.
 
وی در پایان تاکید کرد که پیروزی از آن ملت بحرین و ساکنان منطقه شرقیه بوده و روزهای آینده نوید پیشرفت و قدرت این مردم خواهد داد.
 
گفتنی است علامه نمر باقر النمر، خطیب جمعه عوامیه عربستان روز گذشته در حالی که در حال بازگشت به منزل بود با کمین نیروهای امنیتی آل سعود مواجه و خودروی وی از سوی این نیروها گلوله باران شد.
 
علامه نمر در حالی که دچار خونریزی شدیدی شده بود از سوی نیروهای امنیتی عربستان به شیوه ای زننده از خودرو بیرون کشیده شد و به مکان نامعلومی انتقال یافت./980/ب902/ک
 
 
ارسال نظرات