۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۴۰۵۶
حجت الاسلام اشکوری:

پیشرفت روز افزون ایران موقعیت سیاسی و اقتصادی نظام سلطه را به خطر انداخته است

خبرگزاری رسا ـ‌ استاد حوزه و دانشگاه افزایش فشارها و تحریم های غرب را به دلیل ترس از پیشرفت روز افزون ایران دانست و گفت: پیشرفت ما ضربات جبران ناپذیری را به موقعیت سیاسی و اقتصادی نظام سلطه وارد می کند.
حجت الاسلام اشکوري

 

حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، علت تحریم و فشارهای دشمنان را نگرانی جدی آنان از پیشرفت کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: پیشرفت ما در عرصه های مختلف ضربات جبران ناپذیریری را به موقعیت سیاسی و اقتصادی نظام سلطه و غرب وارد می کند.

 

وی در مقایسه  وضعیت کنونی کشور با اوایل انقلاب گفت: در سال 59 هنوز برده داری در سیستان و بلوچستان وجود داشت ولی امروز به برکت انقلاب در سرتاسر ایران با وجود تمام مشکلات  توانسته ایم آن همه عقب ماندگی را جبران کنیم به گونه ای که دوست و دشمن به پیشرفت چشمگیر کشور ما معترفند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، توجه به واقعیت های درونی کشور را یکی از مهم ترین راه‌های مقاومت در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمنان دانست و تصریح کرد: در زمان رژیم ستم شاهی در تمام عرصه ها عقب مانده بودیم؛ ساختار زندگی، علم، اقتصاد، تولید و روایط بین المللی در همه این ها دچار عقب ماندگی بودیم چراکه نظام سیاسی ما عقب مانده بود.

 

حجت الاسلام اشکوری، افزود: امروز با روحیه و تفکر دینی و با پیروی از ولایت به جایی رسیده ایم که در بخش های مختلف از جمله صنعت، انرژی هسته ای و نانو پیشرفت روز افزون داریم.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، دمیدن تفکر توحیدی بر روح جامعه را موجب ساخت مستحکم درونی یک ملت در مقابله با چالش ها عنوان کرد و گفت: یکی از آثار تفکرات توحیدی، توجه به امتحانات الهی در موضوعات مختلف است و یکی از امتحانات خداوند ابتلاء به سختی ها است.

 

سیاه‌نمایی وضعیت اقتصادی کشور کمک به عملیات روانی دشمن است

 

استاد حوزه و دانشگاه، سیاه نمایی وضعیت اقتصادی کشور از سوی برخی رسانه ها را عملیات روانی برای از بین بردن روحیه مقاومتی مردم دانست و ابرازداشت: برخی با نادیده گرفتن توان‌مندی‌های نظام در مواجه با مشکلات پیش رو،  روحیه مردم را تخریب می کنند و در مسیر عملیات روانی دشمن گام بر می دارند.

 

حجت السلام اشکوری، برخی اختلافات بین مسؤولان که موجب گسست در جامعه می شود را  ناشی از اولویت داشتن خواسته های شخصی نسبت به امنیت ملی و اهداف نظام دانست و توصیه کرد: از مسؤولان می خواهم بنا به سفارش قرآن در کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرند و از اختلافاتی که موجب جدایی می شود پرهیز کنند./928/ت302/ع

ارسال نظرات