۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۳۴۳۸۶

چند خبر کوتاه از بازار کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب های چشم اندازی به حکومت مهدی عجل الله فرجه، حجاب چرا، فقه و پوشش بانوان، نظام اخلاقی اسلام و خدا شناسی به تازگی تجدید چاپ و راهی بازار نشر شده اند.
چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب چند خبر کوتاه از بازار کتاب
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چاپ جدید کتاب های چشم اندازی به حکومت مهدی عجل الله فرجه، حجاب چرا ؟، فقه و پوشش بانوان، نظام اخلاقی اسلام و خدا شناسی، به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
چشم اندازی به حکومت مهدی عجل الله فرجه
 شیعه به انتظار زنده است و انتظار فرج از برترین عبادت هاست. در بینش تاریخی شیعه، حتما دنیا روی حکومت عدل امام زمان عجل الله فرجه را خواهید دید و بساط ستم در نوردیده خواهد شد.
نویسنده در «چشم اندازی به حکومت مهدی عجل الله فرجه» از موضوعی سخن گفته که در زمینه امام زمان شناسی کمتر بدان پرداخته شده است. وی از چگونگی قیام، نظام حکومتی و شیوه زمامداری آن حضرت بحث کرده است.
 چاپ دهم این کتاب در سال 1391، در 148 صفحه، به شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 2600 تومان، به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافت.
 
حجاب چرا؟
 یکی از زیباترین آموزه های دینی که هماهنگ با فطرت انسان هاست، رعایت پوشش می باشد. این مهم، با توجه به طبیعت ظریف و لطیف زنان، حفاظت و پوشش بیشتری می طلبد. از طرفی همواره تردیدها و شیهه های متعددی علیه حجاب طرح شده که معمولا مفهوم و خاستگاه مشترکی دارند. کتاب «حجاب چرا؟» به طرح کلی شبهه ها پرداخته و با رویکرد دینی سعی بر ارائه پاسخ های مناسب دارد.
 چاپ چهارم این کتاب در سال 1391، در 180 صفحه، با شمارگان 2000 نسخه و به قیمت 3000 تومان، از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
 
فقه و پوشش بانوان
 پژوهش گران به مسئله «حجاب» از جنبه های گوناگونی نگریسته اند، اما تحقیق مستقل فقهی متناسب با شرایط روز، در این باره صورت نگرفته است. این کتاب با عهده دار شدن این موضوع از زاویه های مختلف آن را کاویده است:
اندازه و چگونگی پوشش در برابر نامحرم و محرم، پوشش دختران نا بالغ، پوشش بانوان در عکس و فیلم، زنان سالخورده و ... .
 چاپ پنجم این کتاب در سال 1391، در 28 صفحه، با شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 4000 تومان، به تازگی به همت مؤسسه بوستان کتاب انتشار یافته است.
 
نظام اخلاقی اسلام (تفسیر سوره مبارکه حجرات)
 ارزش های اخلاقی، بنیان فرهنگ یک ملت محسوب می شود، از این رو در آیات و احادیث، اهتمام بسیاری به حفظ و بسط ارزش های اخلاقی در جامعه شده است.
آیات سوره مبارکه حجرات نیز به تبیین مباحث گوناگون اخلاقی پرداخته است و ارزش هایی چون: انضباط، متانت، برادری، صلح، وجدان اخلاقی و فداکاری و هم چنین ضد ارزش هایی نظیر: بدبینی، عیب جویی، شایعه سازی را بیان و به حفظ ارزش ها تأکید دارد و از ضد ارزش ها نهی کرده است.
این کتاب که تفسیر سوره حجرات است، در جهت بسط ارزش های اخلاقی و اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه به نگارش در آمده است.
 چاپ نهم این کتاب که به قلم آیت الله جعفر سبحانی نگاشته شده است، در سال 1391، در 220 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 3800 تومان، از سوی مؤسسه کتاب منتشر شده است.
 
خدا شناسی
 انسان، ذاتا «علت جو» است، با همین ویژگی به دنبال علت نخستین هستی است. هر کسی از راهی او را می یابد، ولی قرآن کریم برای اثبات وجود خدا راه های عمیق اما آسانی آموزش داده است که در میان آن ها به «برهان نظم» تأکید بیشتری دارد؛ برهانی که از راه مطالعه، دقت و تفکر در اسرار و شگفتی های جهان آفرینش به دست می آید.
این کتاب از راه «برهان نظم» درباره خداشناسی و توحید سپس صفات خدا، انواع توحید وعدل می پردازد.
این اثر، جزئ مجموعه عقیدتی «جوان و باورها» است با عنوان های: خداشناسی، معاد، پیامبری و پیامبر اسلام، آشنای با اسلام، آشنایی با وظایف و حقوق زن، امامت و امامان، جوان و همسر گزینی. همه این مجلدات به قلم روان حضرت آیت الله امینی است که با سال ها اندیشه ورزی در منابع ومتون دینی و ارتباط دائمی با جوانان و تفکر در مسائل عقیدتی و تربیتی، چنین مجموعه ای را سامان داده است.
 چاپ چهارم این کتاب در سال 1391، در 180 صفحه، با شمارگان 1500 نسخه وبه قیمت 3000 تومان، به تازگی از سوی مؤسسه بوستان کتاب راهی بازار نشر شده است./969/ن601/ع
ارسال نظرات