۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۸۹۸
حکیم:

عدم بصیرت سبب ناکامی و شرمندگی می شود

خبرگزاری رساـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، عدم بصیرت را سبب ناکامی و شرمندگی افراد دانست و بر لزوم وجود بصیرت در دیدگاه و نظرات تاکید کرد.
سيد عمار حکيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت مجلس اعلای اسلامی، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در سلسله سخنرانی های شب های ماه مبارک رمضان که شب گذشته در دفتر وی در بغداد برگزار شد بر لزوم استفاده از عبرت های تاریخ تاکید کرد و گفت: کسی که از آنچه بر دیگران گذشته است درس عبرت نگیرد به عبرتی برای دیگران مبدل خواهد شد و هر کس از تاریخ استفاده نکند به درسی برای تاریخ تبدیل می شود. مردم باید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند که یا از دیگران درس عبرت بگیرند یا اینکه خود به درسی عربتی برای دیگران تبدیل شوند.
 
وی افزود: عبرت گیری سبب می شود که مردم پیش از آن که کاری انجام دهند با نتایج آن آگاه شوند، بدانند چه کاری انجام می دهند و درس های فراوانی را از کارهایی که انجام می دهند، بدست می آورند.
 
حجت الاسلام حکیم با اشاره به اهمیت بصیرت در دیدگاه نظرها، تصریح کرد: دیدگاه ها و نظرات باید با بصیرت کافی همراه باشد و از دیدگاه های عمیق و اندیشه های روشن برخوردار شود تا بتوان به اشتباهاتی که دیگران مرتکب می شوند، خودداری و اعمالی که انجام می دهند با موفقیت صورت پذیرند.
 
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: دیدگاهی که به دور از بصیرت باشد بی اعتبار است به سرانجام نخواهد رسید، کسی که تنها به ظاهر امور بنگرد و از درک و بصیرت خودداری کند، سرانجامی جز شکست و پشیمانی به دنبال ندارد و به درسی عبرتی برای سایرین مبدل می شود.
 
وی خاطر نشان ساخت: دیدن، سکوت و سخن از مهم ترین ویژگی هایی هستند که انسان را به راه درست می کشانند، انسان گاهی با دیدن و گاهی با سکوت و گاهی با سخن گفتن می تواند از وقوع در اشتباه خودداری ورزد. انسان زمانی که یک موضوع را با چشم می بیند باید ابتدا آن را بر روی میز تشریح قرار دهد و سپس درباره آن به سخنرانی بپردازد.
 
سید عمار حکیم، سکوت بدون تفکر را بی فایده خواند و تاکید کرد: گاهی ممکن است ساعت ها به تفکر بدون هدف بپردازیم، این تفکر هیچ ارزشی ندارد و نمی تواند انسان را به پیشرفت سوق دهد. فردی که تفکر بدون هدف را در پیش گیرد نسبت به ساعت و روز و هفته و سال های گذشته هیچ تفاوتی در وی ایجاد نشده پیدا و همان انسان گذشته است.
 
رییس مجلس اعلای عراق با تاکید بر اینکه هر کلامی که از ذکر خداوند متعال به دور باشد بی ارزش است، اظهار داشت: ذکر تنها به دعا و تسبیح نیست و هر کلامی که بتواند انسان را یک قدم به جلو سوق دهد ذکر به شمار می آید، متاسفانه وقت برای انسان ها هیچ ارزشی ندارد و برخی از افراد ساعت های عمر خود را به مسائلی اختصاص می دهند که حتی از حیوانیت نیز به دور است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم عدم نگریستن به مردم به دید گناهکار تاکید کرد و گفت: برخی از افراد گمان می کنند که بهترین بنده خدا هستند و به شدت با دیگران برخورد می کنند، خداوند متعال به حرمت مردم اهمیت فراوانی قائل است به گونه ای که در برخی از احکام شهادت 4 تن دیگر را شرط قرار داده است تا بدینوسیله تا حد امکان از مجازات بندگان خود در دنیا جلوگیری کند./980/ب902/ک
 
 
 
 
ارسال نظرات