۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۳۵۰۶۸

حماس نسبت به بروز فاجعه ای انسانی در صورت بسته شدن گذرگاه رفح هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ حماس از بسته شدن گذرگاه رفح به شدت انتقاد کرد و نسبت به بروز فاجعه ای انسانی در صورت ادامه مسدود ماندن این گذرگاه هشدار داد.
گذرگاه رفح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه، روز گذشته نسبت به بستن گذرگاه رفح پس از حمله به یک پاسگاه مرزی در شبه جزیره سینا هشدار داد و تصریح کرد: تصمیم به بستن گذرگاه رفح موجب افزایش درد و رنج بیماران فلسطینی خواهد بود و تهدیدی برای سلامتی آن‌ها محسوب می ‌شود و ممکن است به وقوع یک فاجعه بهداشتی جدی بیانجامد.‌
القدره افزود: صدها بیمار فلسطینی برای معالجه پزشکی در مصر یا یک کشور ثالث در انتظار عبور از گذرگاه رفح و ورود به مصر هستند.
 
جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز با انتشار بیانیه ای رسمی ضمن محکوم کردن حمله به یک پاسگاه مرزی در شبه جزیره سینا که به کشته و مجروح شدن تعدادی از مرزبانان مصری منجر شد، شایعات موجود درباره احتمال دست داشتن شبه نظامیانی از غزه در این حادثه را رد کرد.
 
در این بیانیه آمده است: ما این جنایت زشت را که در آن تعدادی از سربازان مصری جان خود را از دست دادند محکوم و مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان این حادثه و سران و مردم مصر اعلام می ‌کنیم.
 
گفتی است در پی حمله یک‌شنبه شب (15 مرداد) به یک پاسگاه مرزی در شبه جزیره سینا که به کشته شدن دست‌ کم 16 مرزبان مصری و مجروح شدن 7 مرزبان دیگر انجامید، قاهره گذرگاه مرزی رفح را مسدود کرد.
 
رژیم اسرائیل از سال 2007 میلادی و در پی به قدرت رسیدن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در غزه، این منطقه را از زمین، هوا و دریا محاصره کرد.
 
این محاصره تاثیر فاجعه باری بر شرایط انسانی و اقتصادی ساکنان نوار غزه گذاشته و این منطقه را به بزرگ ‌ترین زندان روباز جهان بدل کرده است. فلسطینیان ساکن نوار غزه برای انتقال منابع و تجهیزات ضروری مورد نیاز خود از جمله مواد غذایی، سوخت و دارو مجبور به استفاده از تونل ‌های زیر زمینی هستند./980/ب902/ک
ارسال نظرات