۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۳۵۰۸۱

واردات خرما از اسرائیل خشم احزاب اسلامی اندونزی را برانگیخت

خبرگزاری رسا ـ احزاب سیاسی اسلامی اندونزی در واکنش به صدور مجوز واردات خرما از رژیم صهیونیستی در ماه‎های منتهی به ماه مبارک رمضان از سوی دولت این کشور، خواهان توقف مبادلات تجاری با آن رژیم شدند.
خرما

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از عرب نیوز، مقامات اندونزِی صدور مجوز واردات خرما از رژیم صهیونیستی را صادر کردن که با مخالفت شدید احزاب سیاسی اسلامی مواجه شده است.

 

المضمیل یوسف، نایب رییس فراکسیون حزب سیاسی عدالت و رفاه در مجلس نمایندگان اندونزی ضمن مخالفت با هرگونه ارتباط تجاری میان اندونزی و رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل، رژیمی اشغالگر است و فلسطین را به اشغال خود درآورده؛ لذا از این رژیم هر اقدام سوء دیگری محتمل است؛ حتی این امکان وجود دارد که میوه های وارداتی از اسرائیل مسموم و غیر قابل استفاده باشند.

 

وی با اشاره به اینکه ملت اندونزی همواره از مردم فلسطین در هر شرایطی حمایت کرده اند، گفت: ما از طریق مخالفت با واردات کالاهای اسرائیلی، تلاش می کنیم تا به ملت فلسطین در راه دستیابی به حقوق خود، کمک کنیم.

 

لازم به ذکر است، بر اساس آمار موجود در سازمان آمار اندونزی موسوم به BPS، این کشور در ماههای گذشته 20 تن خرما از اسرائیل وارد کرده است که برقراری این ارتباطات تجاری موجب واکنش نهادهای مختلف مردمی بویژه احزاب سیاسی اسلامی در این کشور شده است.

 

اسرائیل سالانه 100 هزار تن خرما تولید می کند که 15 درصد از آن را به اروپا صادر می کند./982/ب903/ک

ارسال نظرات