۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۳۵۵۲۶

«انتظار» حجت الاسلام پناهیان رونمایی می شود

خبرگزاری رسا ـ کتاب «انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه» اثر جدید حجت الاسلام علیرضا پناهیان به همت موسسه بیان معنوی رونمایی می شود.
انتظار نوشته حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه» آخرین اثر مکتوب حجت الاسلام علیرضا پناهیان، روز چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران و حسن عباسی، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال، به همت موسسه بیان معنوی (ناشر آثار حجت الاسلام پناهیان) رونمایی می شود.

 

این کتاب در سه فصل اصلی خود به بررسی رویکرد "عامیانه"، "عالمانه"، و "عارفانه" به موضوع انتظار می‌پردازد و در فصل چهارم از تناسب‌های جوان و انتظار سخن به میان می آورد.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: انتظار، احساسی مربوط به زمان آینده و یک وضعیت بهتر است. بنابراین هر چقدر تصور روشن‌تری از وضع مطلوب داشته باشیم، انتظارمان بیشتر خواهد بود. کسی که از وضع مطلوب بی‌اطلاع است، منتظر چه وضعیتی است؟ کسانی که از ظلم ناراحتند امّا هیچ تصور روشنی از عدالت ندارند، معلوم نیست اساساً چقدر عدالت را می‌پسندند و می‌پذیرند؛ و چقدر حاضرند در جامعه‌ای با حاکمیت عدالت زندگی کنند.

نفس آگاهی از وضع مطلوب و دانستن چیستی و چگونگی آن، فواید بسیاری دارد، حتی اگر به انتظار نینجامد. یکی از فواید مهم آن، ایجاد زمینۀ مناسب برای تحلیل درست گذشته و یافتن پاسخ بسیاری از سؤال‌های کلیدی حیات بشر است. مثل اینکه: چرا انبیا و اولیای الهی در طول تاریخ نوعاً مظلوم بوده‌اند؟ چرا استقرار حق این قدر به تأخیر افتاده است و آن قدر دشوار می‌نماید؟ چرا همیشه جبهۀ اشقیا، به انحای مختلف بر جبهۀ اولیا غلبه کرده‌اند؟ و بسیاری از سؤالات دیگر که پاسخ خواهند یافت.

 

 کتاب "انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه" چهارمین کتاب حجت الاسلام علیرضا پناهیان است که توسط موسسه بیان معنوی عرضه می‌شود.

 

گفتنی است پیش از این، کتاب‌های «شهر خدا؛ رمضان و رازهای روزه‌داری»، «شکوه امر خدا؛ به ضمیمه یادداشتی برای معتکفین»، «تحلیلی بر نگاه امام(ره) به هنر و رسانه» از همین نویسنده و توسط موسسه بیان معنوی عرضه شده بود.
 
فهرست و "متن کامل" فصل اول کتاب انتظار را می‌توانید در نشانی
www.bayanmanavi.ir  ببینید./916/د102/ع

ارسال نظرات