۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۳۵۶۶۳
در پی گسترش شبهات صورت گرفت؛

توضیح خطیب جمعه کاظمین درباره روایت جنگ کردها با امام زمان

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین تاکید کرد که کردها همانند سایر جهانیان در انتظار ظهور منجی عالم بشریت هستند و شایعات انتشار یافته مبنی بر اینکه همه کردها به مخالفت با امام زمان (عج) می پردازند، به دور از واقعیت است.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری أین عراق، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در پیامی به برخی سوء برداشت ها نسبت به سخنان خود مبنی بر جدایی طلبی کردها و مبارزه آنان با امام زمان (عج)، پاسخ داد.

 

در این پیام آمده است: سخنان بنده درباره کردها و علامت های ظهور با واکنش برخی از برادران کرد مواجه شده و نسبت به جدایی طلبی کردها و جنگ آنان با حضرت ولی عصر (ع) اعتراض داشته اند و متاسفانه برخی جریان ها نیز اکاذیبی را به سخنان وی کرده اند.

 

حجت الاسلام صغیر ادامه داد: سخن گفتن از روایت ها هیچ ارتباطی به حوادث سیاسی کنونی ندارد و بنده تنها به بررسی روایت هایی پرداختم که زمان تحقق آنها مشخص نیست و احتمال دارد صدها سال دیگر یا در روزهای آینده به تحقق بپیوندد. تلاش برخی از افرادی که خود را تحلیلگر اسلامی می دانند تنها با هدف شعله ور شدن فتنه طایفه ای صورت گرفت. ارتباط نویسندگان این مقالات با حزب بعث بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

خطیب جمعه کاظمین تصریح کرد: روایت جدایی کردها تنها به کردهای سوریه اختصاص دارد و در روایت آمده است که کردهای منطقه قامشلی و حسکه جدا شده و تحت اشغال ترکیه قرار می گیرند. این روایت هیچ ارتباطی با آنچه هم اکنون کردها مطالبه کرده و دیگران از آن به عنوان جدایی طلبی یاد می کنند، ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) برای برقراری عدالت ظهور می کند، اظهار داشت: در برخی از روایت ها آمده است که کردها با امام عصر (ع) خواهند جنگید، اما این بدین معنا نیست که همه کردها در برابر امام خواهند ایستاد، امام برای تحقق عدالت ظهور می کند و حقوق کردها را نیز همانند سایر قومیت ها به آنها بازمی گرداند. بسیاری از کردها در مظلومیت بسر می برند و هیچ تفاوتی با عرب و عجم و ترک و سایر نژادها ندارند.

 

شیخ جلال الدین صغیر مرتبط دانستن سخنان خود با حوادث سیاسی را رد کرد و ادامه داد: برخی چنین قلمداد می کنند که سخنان بنده درباره کردها با مسائل سیاسی موجود نظیر اختلاف میان فراکسیون کردستان با ائتلاف دولت قانون صورت گرفته است. بنده از برداشت بد کسانی که با دیدگاه های من آشنا نیستند شگفت زده نمی شوم، اما کسانی که بنده را می شناسند به خوبی می دانند که من طرف هیچ کدام از اختلاف سیاسی میان ائتلاف دولت قانون و ائتلاف کردستان نیستم و از استراتژی ائتلاف کرد و شیعه حمایت می کنم.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق خاطر نشان ساخت: رابطه من با برادران کرد بسیار مطلوب است و سال ها در کنار آنان در برابر رژیم دیکتاتوری صدام مبارزه کردم. حمایت بنده از مظلومیت برادران کرد سابقه ای تاریخی دارد و معتقدم که ثبات عراق به گسترش روابط میان شیعیان و کردها منوط است./980/ب901/ک

ارسال نظرات