۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۳۵۹۶۰
خطیب جمعه کاظمین:

به پیروی از مواضع امام خامنه ای در برابر صهیونیست ها افتخار می کنیم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین با اشاره به این که مقام معظم رهبری هیچ ابایی از تهدیدات استکبار جهانی ندارد، اظهار داشت: ما به پیروی از مواضع امام راحل و امام خامنه ای در برابر صهیونیست ها افتخار می کنیم.
شيخ جلال الدين صغير

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران عنوان عاملی برای تغییر معادله در منطقه یاد کرد و گفت: از زمانی که انقلاب مبارک و اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید زبان جدیدی در تعامل با استکبار جهانی و اقلیمی و محلی بوجود آمد، امام راحل در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد تا همه مسلمانان جهان برائت و مخالفت قاطع خود را با آنچه نشان دهنده استکبار صهیونیستی است، اعلام بدارند.

 

وی افزود: پس از آن بود که به سرعت دو خط بوجود آمد که یکی از آنها خط گسترش مقاومت در برابر صهیونیست ها بود، این خط در حالی شکل گرفت که مقاومت در برخی از کشورهای عربی به بازی در دستان نظام های حاکم مبدل شده بود و حکام در حال فریب مردم بسر می بردند وگرنه چگونه است که میلیون ها تن نتوانستند بر ارتش هزاران نفری فائق آیند. آنها هر ساله فریاد «قدس از آن ماست» و «قدس ما می آییم» را سر می دادند و ادعای نابودی رژیم اشغالگر را به مردم بازگو می کردند، اما تنها ذلت و شکست و خواری به بار آورده و سرانجام بر لزوم پذیرش اسرائیل و برآورده ساختن مطالبات این رژیم سخن گفتند.

 

حجت الاسلام صغیر با اشاره به دشمنی برخی حکام عرب با مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین، تصریح کرد: در جنگ 2006 حزب الله لبنان با ارتش صهیونیستی با یکی از مقامات مصری دیدار داشتم و متاسفانه این فرد در ابتدای سخن به شدت علیه حزب الله لبنان و دبیرکل مجاهد و صادق سید حسن نصرالله حمله ور شد و در حالی که جنگ سختی میان مقاومت و صهیونیست ها در جریان بود سید حسن نصرالله را به ضربه زدن به جهان عرب متهم ساخت. حکام عرب و کسانی که خود را خادم الحرمین و امیر و سلطان خلیج می دانند در جنگ 33 روزه به صورت علنی اقدام به پرداخت هزینه جنگ علیه حزب الله کردند، اما پس از آن که ذلت و مالیده شدن پیشانی آنها بر روی کفش های حزب الله را مشاهده کردند دیگر هیچ چیزی برای گفتن نداشتند.

 

خطیب جمعه کاظمین ادعای حمایت از دموکراسی توسط نظام آل سعود را شرم آور توصیف کرد و اظهار داشت: شنیع ترین دیکتاتورهای منطقه از حقوق بشر عربی سخن می گویند، کشوری که توسط خائن الحرمین اداره می شود و یکی از شنیع ترین دیکتاتورهای منطقه به شمار می آید نیز هم اکنون دم از حقوق بشر می زند. این افراد در حالی از دموکراسی سخن می گویند که به حقوق ملت های عربستان و بحرین و قطر و سایر ملت های عربی بی توجه بوده و تنها در پی تحقق منطقه جدید مورد نظر رژیم اشغالگر هستند.

 

وی ادامه داد: حکام کشورهای عربی یک چشم خود را باز نگه داشته و چشم دیگر را به روی حقایق بسته اند، انقلاب های مورد نظر خود را انقلاب و انقلاب هایی که با مصالحشان سازگار نیست را توطئه ای بزرگ قلمداد می کنند و بر همین اساس است که درگیری مسلحانه و انفجار و کشتار ملت سوریه را انقلاب می نامند و در مقابل به کسانی که در بحرین و قطیف سلاح حمل نکرده و هیچ کس را نمی کشند و به فردی تعرض نمی کنند لقب تروریست می دهند.

 

شیخ جلال الدین صغیر اصلاحات اعلام شده در سوریه را برای پایان بحران کافی دانست، تاکید کرد: بحران در سوریه با هدف تقویت رژیم صهیونیستی انجام می گیرد، اما قهرمانان حزب الله به همراه افراد شریف نیروهای مقاومت در فلسطین و با مواضع کریمانه سوریه و جمهوری اسلامی ایران و مخالفان رژیم صهیونیستی در عراق همچنان در صحنه حضور دارند. جنگ در سوریه ساخته و پرداخته شبکه هایی نظیر الجزیره و العربیه است، اما دشمنان مقاومت که آرزوی سرنگونی نظام سوریه، نابودی حزب الله و از پای درآوردن ایران و عراق را دارند باید بدانند که این آرزو تنها یک توهم به شمار می آید.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، مواضع امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای در قبال رژیم صهیونیستی را مایه افتخار عنوان کرد و بیان داشت: ما مفتخریم که با رهبری امام راحل و مواضع شجاعانه امام خامنه ای که نشان داد که هیچ ابایی از تهدیدات استکبار جهانی ندارد در برابر صهیونیست ها ایستاده ایم و این سعادت را داریم که پیروان اهل بیت در لبنان و سوریه و ایران و عراق و پاکستان و سایر کشورها در زمانی که حکام عرب در برابر دمپایی آمریکایی ها سجده می کردند به مواضع قاطعانه خود علیه این رژیم ادامه دادند.

 

وی در پایان خطبه نماز جمعه خطاب به علمای جهان اسلام گفت: به علمای سوریه و سایر کشورها می گویم نباید به گفته های آمریکا اعتماد کنند و خائنان الحرمین نیز قابل اعتماد نیستند، آنچه در سوریه رخ می دهد یک بازی سیاسی است که امروز یک گفتار دارد و در آینده گفتار دیگری در برخواهد داشت./980/ب901/ک

ارسال نظرات