۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۳۶۳۳۲
خطیب جمعه نجف:

برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران وحشت شدید اسرائیل را در پی داشته است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در ایران را عامل وحشت و نگرانی شدید رژیم صهیونیستی خواند و بر لزوم پرداختن به واقعیت های امت اسلامی و بحران سوریه و بحرین در این اجلاس تاکید کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت قبانچی، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران، گفت: اجلاس جنبش عدم تعهد در حالی هفته آینده در پایتخت جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود که سر و صداهای زیادی از سوی دشمنان ایران و منطقه شنیده می شود.

 

وی افزود: این اجلاس باید به بررسی واقعیت های اسلامی و چالش های داخلی و خارجی بپردازد و سزاوار است که جنبش آزادی ملت ها و سرنوشت بحران در سوریه و بحرین نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قبانچی حمله نظامی به ایران را ضربه ای بزرگ برای جهان اسلام خواند و تصریح کرد: تهدیدات صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی اسرائیل باید جدی گرفته شود و جهان اسلام حق ندارد نسبت به این موضوع بی تفاوت باشد و سر خود را زیر خاک دفن کند، زیرا این امر به ضرر همگان است و مصالح مسلمانان جهان در معرض خطر قرار می گیرد.

 

خطیب جمعه نجف با تاکید بر این که اسرائیل توانایی شکست ایران را ندارد، اظهار داشت: گزارش های منتشر شده حاکیست اسرائیل در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد و نمی تواند خواسته های اقتصادی خود را برآورده سازد. غرب و اسرائیل بازنده های اصلی حمله نظامی به ایران هستند خصوصا اینکه این کشورها در بحران اقتصادی بزرگی بسر می برند.

 

وی برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران را عامل سربلندی اسلام توصیف کرد و ادامه داد: رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در تهران نگران است و تهدیداتی را در این زمینه صادر می کند، این تهدیدات نشان دهنده وحشت شدید اسرائیل است، زیرا این رژیم چشم دیدن عزت و سربلندی اسلام را ندارد.

 

سید صدرالدین قبانچی همچنین بر لزوم تلاش کشورهای عربی برای پایان دادن به بحران در سوریه و بحرین بر اساس عقلانیت تاکید کرد.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی مسائل داخلی عراق پرداخت و بیان داشت: عراق در قلب طوفان منطقه قرار گرفته و همگان بر خطرناک بودن وضعیت آشنا هستند، ما امروزه به غیرت ملی نیازمندیم تا بتوانیم مطالبات خود را برای پایان دادن بحران کنونی کاهش دهیم.

 

وی خطاب به ملت عراق گفت: عراقی ها باید بدانند که طوفان منطقه در حال رسیدن به عراق است و اگر نتوانید بحران کنونی را حل و فصل کنید باید منتظر ورود این طوفان باشید.

 

استاد حوزه علمیه نجف از بازگشت گروه های مسلح به استان الانبار ابراز نگرانی کرد و خاطر نشان ساخت: وضعیت کنونی ما را بر آن می دارد در حل بحران سیاسی مصمم شویم، مسؤولیت پذیر باشیم و نسبت به ملی گرایی هیچ شهروندی شک و تردید نداشته باشیم./980/ب901/ک

 


 

ارسال نظرات