۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۳۶۸۶۸
یکی از رهبران شیعه مصر:

شیعیان باید نماینده ای در پارلمان داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ یکی از رهبران شیعیان مصر بر لزوم حضور نمایندگانی از شیعیان در مجلس شورا یا مجلس ملت این کشور تاکید کرد.
محمد غنيم از رهبران شيعيان مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد غنیم از رهبران شیعیان مصر با استقبال از سفر رییس جمهور این کشور به ایران برای حضور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد، گفت: به احتمال فراوان، بازگشت رسمی روابط میان ایران و مصر به دلیل برخی پرونده های بازمانده از دوران حسنی مبارک و فشار شدیدی که آمریکا برای عدم بهبود روابط با ایران بر مصر وارد می سازد، در سفر محمد مرسی به تهران اعلام نخواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پذیرش رسمی مذهب تشیع در مصر تاکید کرد و افزود: مقامات، رییس جمهور و الازهر مصر باید مذهب تشیع را همانند سایر مذاهب به رسمیت بشناسند و اجازه دهند تا شیعیان مراسم های دینی خود را به راحتی برگزار کنند خصوصا این که شیخ شلتوت، شیخ الازهر فقید مصر جواز گرایش به تشیع و افتتاح حسینیه ویژه شیعیان را در این کشور داده بود.

 

محمد غنیم، حضور نمایندگانی از شیعیان در مجلس شورا و مجلس ملت را خواستار شد و تصریح کرد: شیعیان باید همانند قطبی ها نمایندگانی در مجلس شورا یا مجلس ملت داشته باشند و به حملات دشمنانه علیه آنان و معامله با پیروان اهل بیت (ع) به عنوان افراد دور شده از ملت پایان داده شود.

 

گفتنی است شیعیان مصر در دوران دیکتاتوری حسنی مبارک با ظلم و ستم های فراوانی مواجه شده اند و پس از سرنگونی این دیکتاتور نیز به دلیل فعالیت های وهابیت در این کشور مورد ظلم واقع می شوند.

 

شیعیان مصر که برای اولین بار پس از سال ها به مراسم مذهبی نظیر عزاداری عاشورا می پردازند با یورش وهابیون مواجه شده و حملات علیه آنان به بهانه این که مصر، کشوری سنی است و شیعیان هیچ جایگاهی در آن ندارد، افزایش یافته است./980/ب902/ک

ارسال نظرات