۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۳۸۶۸۱
خطیب جمعه کاظمین:

آمریکا فضا را برای هتاکی به پیامبر فراهم کرده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین از دولت آمریکا به عنوان عامل اصلی هتاکی به مقدسات اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: آمریکا فضا را برای هتاکی به پیامبر اکرم (ص) فراهم کرده است.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خبطه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد براثا برگزار شد پخش فیلم موهن علیه پیامبر اکرم (ص) را اقدامی شنیع از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: برخی ادعا می کنند که هالیود و یک کارگردان آمریکایی به پیامبر (ص) توهین کرده است، اما من می گویم که این اقدام از سوی دولت آمریکا صورت گرفت و این دولت پایه گذار هتاکی به مقدسات اسلامی به شمار می آید. این اولین باری نیست که به حضرت محمد (ص) توهین می شود، لیکن آمریکا این فضا را در اختیار دشمنان اسلام قرار داده است تا با حمایت انگلستان و فرانسه و به بهانه آزادی بیان به معتقدات اسلامی هتاکی شود.

 

وی افزود: غرب که از هتاکی به ارزش های اسلامی به بهانه آزادی سکوت اختیار کرده و از آن حمایت می کند، چگونه است که از ملت بحرین که در پی رسیدن به آزادی است حمایت نمی کند و از ذبح و کشتار روزانه شهروندان در این کشور حمایت می کند؟ چرا قتل یک انسان نزد غرب به عنوان جنایتی غیرقابل تحمل تلقی می شود، ولی کشتار یک ملت مورد توجه آنان قرار نمی گیرد و درخواست بررسی و تفکر درباره این موضوع در جلسات سازمان ملل را دارند.

 

حجت الاسلام صغیر بر لزوم عدم سکوت مسلمانان در قبال این جنایت تاکید کرد و اظهار داشت: امت های اسلامی باید متوجه باشند در صورتی که در قبال این جنایت سکوت اختیار کنند باید شاهد باز شدن دروازه های تجاوز و هتاکی و گستاخی های بیشتری باشیم خصوصا این که در عصر فتنه های مذهبی قرار داریم و یهودیان که سعی در ایجاد گسیختگی میان شیعیان و سنی ها دارند به شدت تلاش می کنند تا فتنه را میان پیروان ادیان مختلف ترویج دهند.

 

خطیب جمعه کاظمین نسبت به انتقام گیری مسلمانان از شهروندان مسیحی هشدار داد و تصریح کرد: مسلمانان باید به شدت هوشیار باشند و به تکفیری های افراطی مدعی اسلام اجازه ندهند به بهانه انتقام گیری به شهروندان مسیحی در عراق و سایر کشورهای اسلامی ضربه وارد کنند، مسیحیان از کرده این افراد تبرئه می جویند، زیرا بر اساس گزارشی که شبکه الجزیره منتشر ساخت حمایت های مالی این فیلم از سوی قطر تامین شده و شیخ یوسف قرضاوی نیز بر محتویات آن نظارت داشت.

 

وی تاکید کرد: از امت رسول خدا (ص) می خواهم تنها به تظاهرات بسنده نکنند و با تعمیق فرهنگ حضرت محمد (ص) و منتشر ساختن آن در سراسر جهان به صورت فرهنگی به پاسخگویی دشمنان اسلام بپردازند. به افرادی که خود را پاسبان احادیث توهین کننده به پیامبر (ص) می دانند و کتاب های آنان از توهین به مقدسات اسلامی سرشار است نیز می گویم که در اندیشه های خود تجدید نظر داشته باشند و ببینند که این احایث چه ضرباتی بر پیکره امت اسلامی و چهره پیامبر ختمی مرتبت (ص) وارد ساخته است.

 

شیخ جلال الدین صغیر خاطر نشان ساخت: در گناهکار بودن سلمان رشدی هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، اما وجود روایت های توهین کننده به خاندان نبوت (ص) که سرشار از هتاکی است و برخی علما که نمی توانند راوی را تکذیب کنند در حال منتشر ساختن و دفاع از این احادیث هستند عامل اصلی اندیشه های گمراه و منحرفانه سلمان رشدی به شمار می آید و این علما را می توان گناهکار اصلی دانست.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه شهر کاظمین، بیان داشت: از خداوند متعال می خواهم افرادی که به پیامبر خدا (ص) توهین می کنند را به سزای عمل شنیع خود برساند و در ظهور منجی عالم بشریت که انتقام سختی از دشمنان اسلام می گیرد را تعجیل کند./980/ب912/ک

ارسال نظرات