۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۳۹۱۰۱
بدون حضور عربستان؛

مسائل سوریه مورد بررسی قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ نشست وزرای خارجه مصر، ترکیه و ایران بدون حضور عربستان به منظور بررسی بحران سوریه برگزار شد.
وزاري خارجه مصر ايران ترکيه


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد کامل عمرو نخست وزیرخارجه مصر، علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران و احمد داوود اغلو وزیر خارجه ترکیه  در نشست سه جانبه شب گذشته در قاهره، مسائل و بحران های سوریه را بدون حضور وزیر خارجه عربستان مورد بررسی قرار دادند.


وزرای خارجه این سه کشور بر لزوم پایان یافتن درگیرها و خونریزی ها در سوریه تاکید کردند و اظهار امیداواری کردند که راه حلی برای بحران سوریه پیدا پیدا خواهد شد.


احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: تلاش می کنیم که به اتفاق نظر مشترک در مورد مشکلات سوریه برسیم.

 

علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران در این نشست تصریح کرد: نشست قاهره از این جهت اهمیت دارد که کشورهای عمده منطقه برای نخستین بار می خواهند یک نشست منطقه ای را بدون دخالت دیگران مدیریت کنند.

 

صالحی گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران از یک سال و نیم پیش که این بحران در سوریه پیش آمده بود ما خواهان خواسته‎های مردم سوریه بوده ایم و این موضع ما در مورد سوریه است و ما صادقانه آمده ایم تا بحران سوریه را مدیریت کنیم. تنها راه حل را راه حل سوری می دانیم و باید زمینه تحقق آن فراهم شود.

 

وزیر امورخارجه ایران با تاکید بر عدم دخالت خارجی و نیز عدم مداخله نظامی در سوریه گفت: گفت‎وگوی دولت و معارضین راه حل بحران سوریه است که طرفین می توانند روشی را در این زمینه تدوین کنند.

 

گفتنی است علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران پیش از این دایدار از مسجد راس الحسین بازدید نمود و به مقام شامخ سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ادای احترام کرد.


لازم به ذکر است هفته گذشته پیش درآمد این نشست توسط کارشناسان ارشد چهار کشور ایران، مصر، ترکیه و عربستان تنظیم شده است./994/ب902/ک

ارسال نظرات