۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۹۵۲۴
مفتی مصر:

اقدامات آمریکا عامل برانگیخته شدن احساسات مسلمانان شده است

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر، اقدامات کینه توزانه آمریکا علیه جهان اسلام را عامل برانگیخته شدن احساسات مسلمانان و گسترش نزاع میان مسلمانان و غرب دانست.
شيخ علي جمعه مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الاخبار مصر، شیخ علی جمعه، مفتی مصر در پیامی ضمن محکومیت انتشار کاریکاتور موهن علیه پیامبر اکرم (ص) در یکی از مجلات فرانسه بر لزوم اعتراض مسلمانان بدون اندیشیدن به انتقام گیری از دیگران تاکید کرد.

 

وی اظهار داشت: از مسلمانانی که انتشار کاریکاتور موهن علیه رسول خدا (ص) در یکی از مجلات فرانسه به شدت خشمگین شده اند، می خواهم به پیامبر اکرم (ص) در اعتراض به این اقدام اقتدا کنند و به فکر انتقام دیگری از دیگران نباشند.

 

شیخ علی جمعه افزود: این کاریکاتورها نشان دهنده اوج عجز غرب نسبت به اسلام و گسترش این دین مبنی در سراسر جهان است.

 

مفتی مصر تاکید کرد: حضرت محمد (ص) و سایر صحابه توهین های فراوانی را از کفاری که نه تنها رسالت را نپذیرفتند بلکه به آزار و اذیت ایشان پرداختند، متحمل شدند. با توجه به این که پیامبر (ص) الگوی عالی مسلمانان است از پیروان این دین می خواهم اعتراضات خود را به صورت نامطلوب بیان نکنند و از انتقام گیری شخصی از دیگران خودداری ورزند.

 

وی خاطر نشان ساخت: هتاکی به اسلام و پاسخگویی به این گستاخی ها در قالب قتل سفیر آمریکا در لیبی و یورش به سفارتخانه های این کشور در کشورهای اسلامی در چهارچوب نزاع میان غرب و جهان اسلام صورت می گیرد.

 

شیخ علی جمعه اقدامات غرب را عامل برانگیخته شدن  احساسات مسلمانان توصیف کرد و گفت: برخورد آمریکا با زندانیان مسلمان در زندان گوانتانامو، جنگ علیه عراق، بمباران یمن و پاکستان و دشمنی احزاب این کشور با مسلمانان از عوامل اصلی تنش میان جهان اسلام و غرب است./980/ب902/ک

ارسال نظرات