۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۴۰۷۰۳
تحلیلی کوتاه بر خروج گروهک منافقین از لیست تروریست‎ها؛

منافقین ابزار تروریسم دولتی آمریکا

خبرگزاری رسا ـ آمریکا و تبع آن کشورهای غربی در حرکتی سیاسی نام سازمان مجاهدین خلق(منافقین) را از لیست گروهک های تروریستی خارج کرد.
q

 

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه من و تو در پی خروج نام سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین از لیست سازمان های تروریستی، و در جهت سرپوش نهادن بر این افتضاح بزرگ و نیز توجیه این سیاست ننگین کاخ سفید با پخش گزارشی سعی در ترمیم چهره کثیف منافقین جنایتکار نزد مخاطبین خویش کرد.


من و تو درباره فعالیت های این گروهک تروریستی گفت: در جریان جنگ هشت ساله، این سازمان در عراق مستقر شد و با پشتیبانی صدام حسین عملیات نظامی نافرجامی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد.


من و تو در ادامه به نقل از خبرگزاری فرانسه تصریح کرد که سازمان مجاهدین خلق از مدتها قبل در انتظار این تصمیم بوده است.

 

این شبکه در توجیه عمل دولت آمریکا در خروج نام این سازمان از لیست گروهک های تروریستی گفت: سازمان مجاهدین از مدتها قبل از اقدامات خشونت آمیز چشم پوشی کرده بود و فعالانه با سرویس های اطلاعاتی آمریکا در خصوص ایران همکاری می کرد.

 

گفتنی است این حرکت دولت آمریکا و پیرو آن تبعیت کشورهای غربی در خروج نام منافقین از لیست تروریست ها موجی از اعتراض را علیه سیاست های استکباری غرب در سراسر جهان به همراه داشت.

 

دولت آمریکا در سال 1997 میلادی سازمان مجاهدین خلق را در لیست تروریستی قرار داد. پس از آن به اتحادیه اروپا هم پیشنهاد کرد که آنها نیز نام این گروهک را در لیست تروریست ها قرار دهند که این اتفاق نیز روی داد.

 

مسعود رجوی و مریم قجر عضدانلو در عراق مستقر بودند، رجوی در سالن نشست قرارگاه باقرزاده، بالای سن با کلت اهدائی صدام حسین دست به کمر زده بود و برای دولت امریکا رجز خوانی و خط و نشان می کشید، با این مضمون که حالا ما را می ترسانید، در یک لیست تروریستی با عوامل خود قرار می دهید، یک لیست سهل است، در صد لیست قرار بدهید، ما کسی هستیم که در مقابل 40 صفحه گزارش وزارت خارجه شما 400 صفحه جواب دادیم. بروید این بچه بازی ها را در جائی دیگر در بیاورید.

 

 سازمان مجاهدین در اروپا و آمریکا با توجه به عملکرد گذشته خود دریافته بودند که اگر بخواهند هرگونه تلاشی برای حیات خود داشته باشند باید به طرف صهیونیست ها بروند و سیاست خارجی خود را بر این بنا نهادند.

 

در اروپا با هزینه کردن چند ده میلیون یورو توانستند نظرات سران و مهره های مهم صهیونیست ها را جلب کنند،با تلاش لابی های خود تا سال 2008 موفق شدند با فشار بر دولت انگلیس نام خود را از لیست تروریستی انگلیس حذف کنند. در ادامه همان برنامه توانستند در سال 2009 نام این گروهک تروریستی را از لیست تروریستی اتحادیه اروپا بیرون بیاورند. در این هفت، هشت سال گذشته مانند یک غلام حلقه به گوش برای دولت آمریکا و اسرائیل کار کردند. از جانب دیگر لابی های صهیونیستی در آمریکا با هزینه چند ده میلیون دلاری توانستند این فشار را بر وزارت خارجه آمریکا وارد بیاورند که نام منافقین را از لیست تروریستی خود بیرون بیاورد. وزارت خارجه آمریکا هم چشم خود را بر عملکرد قبل از 2003 این گروهک بست و ادعا می کند که منافقین بعد از سال 2003 کار تروریستی انجام نداده اند، بلکه در خدمت افشاء سیستم اتمی ایران قدم برداشته و فعالیت می کردند.

 

گاردین در تحلیلی با عنوان حذف مجاهدین از فهرست سازمان‌های تروریستی یک فریبکاری طعنه آمیز است این بازی دوگانه را مورد بررسی قرار داده است.

 

در این گزارش آمده است: لابی بازی‌های افراطی فرقه منافقین بالاخره نتیجه داد. مقام‌های رسمی در آمریکا روز جمعه با انتشار سخنانی از تصمیم قریب الوقوع دولت اوباما برای حذف گروهک منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی خبر دادند. سازمان مجاهدین خلق برای جلب حمایت سیاست‌مداران ارشد آمریکایی و حذف نام خود از فهرست تروریسم رشوه هنگفتی به آن‌ها پرداخته است.

 

بر اساس این گزارش، نام مقام‌های سابق سازمان سیا، اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، همچنین ژنرال‌های بازنشسته و اعضای برجسته 2 حزب سیاسی این کشور در میان طرفداران این گروه تروریستی به چشم می‌خورد.

این افشاگری در حالی صورت گرفت که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در 21 سپتامبر رسما نام گروهک تروریستی منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه این کشور حذف کرد.

این در حالی است که این گروه در کشتار هزاران تن از غیرنظامیان و مقامات رسمی ایرانی دخالت داشته است.

 

این گروه تروریستی همچنین علاوه بر دست داشتن در سرکوب کردهای عراق، صدام حسین، دیکتاتور سابق این کشور را نیز یاری کرد.

افزون بر این، منافقین در 15 سال گذشته به طور رسمی از سوی وزارت دفاع آمریکا یک «سازمان تروریستی خارجی» عنوان شده است .

در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده است: با این وجود سیاست‌مداران محافظه کار در آمریکا درصدد ترسیم این گروه تروریستی به عنوان یک گزینه دموکراتیک برای آینده ایران هستند.

در مقاله نیویورک تایمز بار دیگر تاکید شده است که حمایت سیاست‌مداران برجسته آمریکایی از سازمان مجاهدین خلق بدون شک در حذف این سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی نقش داشته است.

 

این اقدام دولت اوباما درست مانند دیگر سیاست‌های ضد تروریستی وی مانند ترورهای هدفمند و حملات هواپیماهای بی سرنشین، تماماً ادعاهای سابق او را مبنی بر محکوم دانستن نقض اصول قانون اساسی رد می‌کند و بنابراین زدن مهر تایید بر منافقین بار دیگر عدم تعهد وی را به دیپلماسی و مذاکره به عنوان راه حلی برای حل مناقشات بین‌المللی ثابت می‌کند./982/ب903/د

 

ارسال نظرات