۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۴۱۹۱۹

انتقاد رییس هیأت حج عراق از کارشکنی مقامات سعودی

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت حج و عمره عراق از عدم افزایش حجاج عراقی و اهدای صد سهمیه به برخی از سیاستمداران توسط مقامات سعودی انتقاد کرد.
محمد تقي المولي رييس هيأت حج عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات نیوز، حجت الاسلام شیخ محمد تقی المولی، رییس هیأت حج و عمره عراق درکنفرانس خبری که امروز در مدینه منوره برگزار شد از کارشکنی عربستان برای افزایش عدد حجاج عراقی به شدت انتقاد کرد و گفت: دولت عربستان به بهانه این که آمار تعداد ساکنان را به خوبی نمی داند از افزایش عدد حجاج عراقی ممانعت می ورزد.

 

وی افزود: این در حالی است که خبرهای منتشر شده نشان می دهد که عربستان بیش از صد سهم حج را در اختیار برخی از سیاستمداران عراقی قرار داده است.

 

حجت الاسلام المولی تصریح کرد: بارها از دولت عربستان خواستیم تا تعداد حجاج عراقی را افزایش دهد، اما مقامات سعودی به بهانه این که آمار دقیقی از تعداد شهروندان عراقی ساکن این کشور ندارد از این خواسته چشم پوشی می کند.

 

رییس هیأت حج و عمره عراق، اظهار داشت: مقامات سعودی باید هر سهمیه اضافه را به این هیأت بدهد زیرا این هیأت یک ارگان رسمی به شمار می آید، اما آنان بیش از صد سهیمه را به صورت اختصاصی به برخی سیاستمداران عراقی هدیه دادند.

 

وی در پاسخ به انتقادهای صورت گرفته علیه هیأت حج و عمره درباره اعزام نمایندگان پارلمان به حج، توضیح داد: ما هیچ سهمیه ای را در اختیار نمایندگان پارلمان قرار ندادیم و 25 نمایندگانی که امسال به حج رفتند از سهمیه پارسال استفاده می کنند که به دلایلی از سفر محروم شده بودند./980/ب902/ک

ارسال نظرات