۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۱۴۲۰۸۶
میت رامنی:

تنش های میان اوباما و نتانیاهو موجب پیشرفت هسته ای ایران شده است

خبرگزاری رسا ـ میت رامنی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن حمله به سیاست های اوباما در خاورمیانه گفت: تنش میان اوباما و نتانیاهو موجب پیشرفت هسته ای ایران شده است.
اوباما رامني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه من و تو در خبری گفت: میت رامنی در سخنرانی خود در موسسه نظامی ویرجینیا ضمن انتقاد از اوباما رقیب انتخاباتی دموکرات خود درباره سیاست های وی در خاورمیانه گفت: تنش های اوباما و نتانیاهو ، ایران را به پیشرفت در برنامه اتمی حود تشویق می کند.

 

رامنی با طرح اتهام های بی پایه و اساس علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ادامه داد: ایران هرگز تا این اندازه خطری برای آمریکا نبوده است.


نامزد جمهوریخواهان آمریکا در این سخنرانی، سیاست های رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه را منفعلانه دانست و گفت: این سیاست های اوباما، امید به صلح در خاورمیانه را به تأخیر می اندازد و رقیبی همچون ایران را تقویت می کند.

 

میت رامنی همچنین ضمن حمایت از اغتشاشگران درایران گفت: در سال 88 زمانی که معترضان در ایران شعار " اوباما یا با اونا یا با ما " را سر دادند اوباما سکوت کرده بود.


وی همچنین در حمایت از شورشیان مسلح سوریه، خواستار تجهیز آنها به سلاح های سنگین شد و با طرح دوباره این ادعای دروغین که ایران به سوریه سلاح می فرستد اظهار داشت: اگر آمریکا و متحدانش از شورشیان مسلح سوریه حمایت کنند، ایران شکست راهبردی خواهد خورد.


این ادعای رامنی درحالی مطرح می شود که هیچ گونه سند و مدرکی تاکنون در باره ارسال سلاح از ایران به سوریه منتشر نشده است و وزیر دفاع کشورمان نیز چندی پیش این اتهام را صراحتا رد کرد.

 

میت رامنی نامزد جمهوریخواهان هم چنین مدعی شد در صورت پیروزی بر نماینده دموکرات ها در انتخابات، هیچ نرمشی در مقابل پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص استقرار سپر دفاع موشکی ناتو در اروپای شرقی نشان نخواهد داد.


گفتنی است در پاییز سال 2011 مدودوف رئیس جمهوری پیشین روسیه تهدید کرده بود که اگر ناتو با روسیه به توافقی در این زمینه دست پیدا نکند موشک های کوتاه برد اسکندر را در مرز اتحادیه اروپا مستقر خواهد کرد.


رامنی همچنین درخصوص حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان گفت: بر خلاف اوباما تعداد قابل توجهی از نیروهای نظامی آمریکا را بعد از سال 2014 میلادی همچنان در افغانستان نگه خواهد داشت، و خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را نزدیک ترین راه برای تهدید امنیت ملی آمریکا دانست .


این سخنان رامنی در حالی مطرح می شود که مردم آمریکا مخالف حضور نظامیان آمریکا در کشورهای دیگر هستند و با گذشت 11 سال از اشغال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی تاکنون بیش از هفتصد میلیارد دلار این اشغال هزینه در بر داشته و به کشته شدن بیش از دو هزار نظامی آمریکایی منجر شده است./ 9161/ب902/ک

ارسال نظرات