۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۴۲۲۸۶

اوباما فرمان جدید اعمال مجازات های کنگره علیه ایران را صادر کرد

خبرگزاری رسا ـ اوباما با صدور فرمانی خواستار اجرایی شدن مجازات های مصوب شده کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شد.
اوباما
به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از شبکه من وتو،‌ اوباما با صدور فرمانی خواستار اجرایی شدن مجازات های مصوب شده کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شد.
 
این شبکه در خبری به نقل از سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که تحریم های اقتصادی علیه ایران، نتایج عمیق و روشنی به بار آورده اند. اگر ایران به تعهدات بین المللی عمل نکند، شکی نیست که با مجازات ها و فشارهای بیشتری روبرو خواهد شد.
 
کنگره آمریکا در ماه آگوست مجازت‎های جدید علیه صنایع نفت و پتروشیمی و فروش فرآورده های نفتی ایران را تصویب کرده است و فرمان جدید اوباما چهار چوب اجرای مجازات های مصوب کنگره را تعیین می کند.
 
این شبکه به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که مصوب جدید کنگره آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خلأ های موجود در مجازات جاری را پر می کند و شخصیت های حقیقی و حقوقی را هدف تحریم ها قرار خواهد داد که به این کشور در زمینه فروش فرآورده های نفتی و پتروشیمی، خدمات بیمه و کشتیرانی یاری می رسانند.
 
این شبکه همچنین به نقل از وزارت امور خارجه روسیه گفت که امیدوار است آژانس انرژی اتمی و ایران بزودی گفتگو های سازنده خود را به منظور احیای اعتمادهای بین المللی نسبت به صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران از سر بگیرند.
 
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو از هرگونه تلاش برای از سرگیری تماس و گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس انرژی اتمی برای حل فوری مسائل معلق در خصوص برنامه اتمی ایران استقبال می کند./ 9161/ب903/ک
ارسال نظرات