۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۴۳۴۹۱
با گذشت سه روز؛

محاصره منطقه العکر بحرین از سوی آل خلیفه/ تلاش انقلابیون برای شکستن محاصره ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ انقلابیون بحرین با حضور در منطقه العکر شرقی این کشور، درصدد شکسته شدن محاصره سه روزه و پایان دادن به بحران در این منطقه هستند.
محاصره منطقه العکر بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای امنیتی آل خلیفه پس از انتشار خبر انفجار بمب دست ساز در منطقه العکر الشرقی بحرین و کشته و زخمی شدن سه تن از نظامیان، این منطقه را به صورت کامل محاصره کرده و از ورود و خروج شهروندان از این منطقه جوگیری می کنند.

 

نظامیان بحرینی که گویی به دنبال بهانه ای برای محاصره این منطقه بودند، از عصر روز جمعه همه راه های ورودی و خروجی العکر را بسته و خودروها نیز در حال گشت زنی مستمر در خیابان ها هستند.

 

محاصره منطقه العکر شرقی به گونه ای که حتی دانش آموزان نیز نتوانستند در کلاس های درس حاضر شوند و نیروهای امنیتی اجازه حضور آنان در مدارس را ندادند.

 

گروه های معارض رژیم آل خلیفه متشکل از جمعیت الوفاق، وعد، التجمع القومی، التجمع الوحدوی و الاخاء الوطنی در پیامی اعلام کردند که برای شکستن محاصره ظالمانه منطقه العکر از سوی نظامیان بحرینی به این منطقه عازم خواهند شد.

 

در این پیام آمده است که هیأتی متشکل از رهبران و اعضای جمعیت های سیاسی، مراکز حقوقی، پزشکان و فعالان سیاسی و حقوقی به منطقه العکر می روند تا به این محاصره ظالمانه پایان دهند.

 

همچنین معارضان رژیم بحرین در نظر دارند ساعت 16 امروز به وقت محلی در برابر دفتر سازمان ملل در منامه تجمع کرده و از همه شهروندان خواستند در این مراسم حضور یابند.

 

جمیعت های معارض همچنین خواستار ارسال مواد غذایی به محاصره شدگان در منطقه العکر شدند.

 

هادی الموسوی از رهبران جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، محاصره العکر را مخالفت آشکار با معاهده های بین المللی و حقوقی و سیاسی جهان توصیف کرد.

 

خبرهای رسیده حاکیست که روستای بوری نیز از روز گذشته با محاصره مواجه شده و نیروهای امنیتی همه راه های منتهی به این روستا را بسته اند.

 

محمد ابوفلاسه از فعالان سیاسی بحرین در این باره گفت: مناطق بوری و و العکر مورد محاصره قرار گرفته و ساکنان این مناطق با مجازات دسته جمعی مواجه هستند و متاسفانه نظام هیچ اقدامی برای برطرف شدن این بحران انجام نمی دهد.

 

اوضاع در منطقه العکر وخیم گزارش می شود به گونه ای که نیروهای امنیتی از حضور بیماران در بیمارستان و ورود کادرهای پزشکی به این منطقه جلوگیری می کنند.

 

جریان ائتلاف 14 فوریه بحرین نیز با محکومیت محاصره منطقه العکر بر لزوم بسیج همگانی جهت شکسته شدن محاصره این منطقه تاکید کرد./980/ب901/ک

ارسال نظرات