۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۴۶۲

انتقاد شدید رییس بعثه حج عراق از فتنه انگیزی علمای سعودی

خبرگزاری رسا ـ رییس بعثه حج عراق در پیامی به پادشاه عربستان از اظهارات فتنه انگیزانه علمای سعودی و برخورد بسیار خشن و زننده نیروهای امنیتی با حجاج عراقی به شدت انتقاد کرد.
شيخ محمد تقي المولي رييس بعثه حج عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد تقی المولی، رییس بعثه حج عراق در پیامی به پادشاه عربستان از سخنان فتنه انگیزانه برخی از علمای سعودی در مکه مکرمه و مدینه منوره و همچنین برخورد بسیار بد نیروهای امنیتی و اعضای هیأت امر به معروف و نهی از منکر این کشور با حجاج عراقی به شدت انتقاد کرد.

 

در پیام ارسالی رییس بعثه حج به پادشاه عربستان آمده است: از اظهارات و پیشنهاد شما در جمع سران کشورهای اسلامی در مکه مبنی بر تقریب بین مذاهب و تاسیس مرکز گفت‎وگو و همچنین دعوت شما از سازمان ملل برای اتخاذ تدابیر ویژه جهت احترام به ادیان و حرمت انبیا و صحابه بسیار خرسند شدیم و این امر نشان داد که شما در جهت وحدت و احترام به همه ادیان آسمانی تلاش می کنید.

 

حجت الاسلام المولی افزود: متاسفانه همواره شاهد آن هستیم که خطبای مساجد در مدینه منوره و مکه مکرمه و اعضای هیأت امر به معروف و نهی از منکر در حال تفرقه افکنی و تکفیر برخی از مذاهب اسلامی نظیر تشیع و توهین به اعتقادات پیروان این مذهب هستند، این در حالی است که تکفیر یک مسلمان بر اساس آموزه های اسلامی ممنوع است.

 

رییس بعثه حج عراق تصریح کرد: از شما می خواهیم هیأت های دینی و خطبای عربستان را به ضرورت احترام به احساسات مسلمانان همه مذاهب دعوت کنید تا وحدت صف میان مسلمانان تحکیم و از انتشار افکار تفرقه انگیزانه میان امت جلوگیری شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: باید یادآور شوم که برخورد نیروهای امنیتی با حجاج عراقی بسیار خشن و به دور از احترام بود که با اظهارات شما مغایرت دارد./980/ب901/ک

ارسال نظرات