۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۴۶۰۲۵
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق:

نشانه های واقعه عاشورا در انقلاب های کشورهای عربی نمایان است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به این که نهضت عاشورا با هدف حفظ دین مبین اسلامی صورت گرفت، تاکید کرد که نشانه های این نهضت در انقلاب های کشورهای عربی نمایان است.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در بیست و دومین همایش مبلغان این کشور که صبح امروز با حضور مبلغان خانم و آقا در نجف اشرف برگزار شد، گفت: در روزی جمع شده ایم که میان ولایت در عید غدیر و شهادت در محرم الحرام قرار داریم تا نسبت به ولایت امام علی(ع) شادمان و نسبت به شهادت امام حسین(ع) در فاجعه کربلا غمگین باشیم.

 

وی افزود: واقعه طف از عوامل حفظ حکومت اسلامی از انحراف به شمار می آید و از چنان اهمیتی برخوردار است که سبط رسول خدا(ص) جان خود را در این راه تقدیم می کند تا حکومت اسلامی از راه راست منحرف نشود.

 

حجت الاسلام حکیم تصریح کرد: تبلیغ از واجبات اسلامی مهمی است که خداوند بر عهده انبیا و اوصیا قرار داده تا پیام و دعوت الهی را تبلیغ کرده و مردم را نسبت به خیر و سعادت دنیا و آخرت رهنمود سازند. تبلیغ در محرم بر این مسأله دلالت دارد که امام حسین(ع) الگویی است که همگان باید نسبت به آن حرص داشته باشند و از این موضوع تنها به عنوان مسأله تاریخی یاد نکنند، بلکه پیام های عاشورا را در زندگی روزمره خود قرار دهند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشت: امام حسین(ع) به شهادت نرسید تا ما گریه و زاری کنیم، بلکه مدرسه ای است که باید درس ها از آن آموخت و عبرت ها گرفت، سپاه امام حسین(ع) پیام های انسانی را در زمینه های مختلف به جهانیان ارسال کرد و نسل ها و قشرهای مختلف بشریت با این واقعه همراه شده اند. نهضت حسینی، بهار تغییر دائمی در برابر ظلم و به دور از شعارها و اهداف است که بر حفاظت از استقامت دین اسلام تاکید دارد و نشانه های آن را در انقلاب های اخیر کشورهای عربی می بینیم.

 

وی از مبلغان به عنوان عوامل تثبیت هویت دینی انسان یاد کرد و ادامه داد: تبلیغ، منبع گسترش اندیشه های درست و حکیمانه میان مردم است و مبلغان باید با سعه صدر به موعظه مخاطبان بپردازند. مبلغان باید در میان مردم حضور یابند و با درد و غم آنان آشنا شوند تا سخنانشان در دل شنونده نفوذ کند و نیازهای کنونی جامعه خصوصا قشر جوان را مدنظر قرار دهد.

 

حکیم در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم خدمت رسانی دولت به شهروندان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: دولت باید پیش از این که سبد کالای یارانه ای را حذف کند به بررسی کامل و دقیق طرح جایگزین بپردازد و نسبت به عدم بروز مشکل و سختی برای خانواده های عراقی ضمانت دهد./980/ب901/ک

ارسال نظرات