۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۴۶۰۷۴
خطیب جمعه نجف:

اعتقاد به تحریف قرآن جایگاهی میان شیعیان ندارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با انتقاد از هجمه صورت گرفته علیه تشیع، تاکید کرد که شیعیان هیچ اعتقادی به تحریف قرآن ندارند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در بیست و دومین همایش مبلغان عراق که صبح امروز در این شهر برگزار شد از حملات صورت گرفته علیه تشیع در مصر به شدت انتقاد کرد و گفت: شیخ علی جمعه، مفتی مصر در سخنانی از پنج مسأله به عنوان اختلاف اصلی شیعیان با مسلمانان یاد کرد و بر اساس آن نسبت به گسترش تشیع در کشورهای عربی هشدار داد. همزمان نیز کنفرانسی در مصر برگزار شد که طی آن به بررسی اندیشه های تشیع پرداخته شد و حاضران بر خطرناک بودن اندیشه های تشیع تاکید کردند.

 

وی افزود: متاسفانه حاضران در این کنفرانس کار را به جایی رساندند که تشیع را غده ای سرطانی خوانده و حتی این مذهب را خطرناک تر از رژیم صهیونیستی برای جهان اسلام قلمداد کردند.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: مفتی مصر از پنچ مسأله عصمت، بداء، تحریف قرآن، توهین به صحابه و تقیه به عنوان مسائل مورد اختلاف میان شیعیان و سایر مسلمانان یاد کرد. در مورد عصمت باید بگویم که شیعیان از آیه «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» برای اثبات عصمت ائمه اطهار(ع) استفاده می کنند و یک ادعای واهی از جانب آنان نیست.

 

خطیب جمعه نجف اشرف درباره اعتقاد شیعیان به بداء نیز توضیح داد: نسبت دادن جهل به خداوند در اندیشه های شیعیان هیچ جایگاهی ندارد و ما این مسأله را به شدت رد می کنیم، اما بدائی که به آن اعتقاد داریم در قرآن کریم آمده است. در قرآن کریم آمده است که خداوند متعال نسبت به بنده خود خشمگین می شود، اما هنگامی که این بنده از کرده خود توبه می کند خداوند نیز خشنود می شود و این عین بداء است.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، انتساب اعتقاد به تحریف قرآن از سوی شیعیان را نادرست خواند و تاکید کرد: خداوند متعال به صراحت اعلام می کند که تحریف قرآن ممکن نیست و شیعیان نیز این عقیده را دارند، شاید تعداد انگشت شماری از شیعیان قائل به تحریف قرآن باشند، اما در مقابل نیز تعدادی از اهل سنت به تحریف قرآن اعتقاد دارند که وجود چنین افرادی در جوامع و مذاهب طبیعی است لیکن این به معنای اعتقاد همه شیعیان به تحریف قرآن نیست و ما کاملا با این مسأله مخالفیم.

 

وی خاطر نشان ساخت: تقیه نیز کاملا در قرآن بیان شده و شیعیان چیزی از خودشان به نام تقیه اختراع نکرده اند. درباره توهین شیعیان به صحابه نیز باید بگویم که ما توهینی به صحابه نکرده ایم و تنها اعتقاد داریم که صحابه معصوم نیستند، اهل سنت که هیچ اعتقادی به عصمت اهل بیت(ع) ندارند چگونه ادعا می کنند که صحابه معصوم هستند؟ چرا صحابه باید معصوم باشند اما ائمه اطهار(ع) از عصمت برخوردار نباشند.

 

قبانچی در بخش پایانی سخنان خود، اظهار داشت: حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجات» در کتب شیعه و سنی به وفور یافت می شود، این حدیث کاملا عصمت ائمه را می رساند، چگونه ممکن است کسی که کشتی نجات بشریت است فردی گناهکار باشد و فرامین الهی را زیرپا بگذارد./980/ب901/ک

ارسال نظرات