۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۴۶۷۵۸

ماهنامه شماره 114 فکه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ در ماهنامه شماره 114 فکه می خوانید: اگر از مسؤولان بخش سینمای دفاع مقدس سؤال کنید که فیلم های دفاع مقدس چه افق و چشم اندازی را دنبال می کند، هیچ کس به شما جواب درستی نمی دهد.
ماهنامه فکه 114

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 114 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه در آبان ماه 1391 مصادف با محرم 1434 منتشر شد.


در بخش رهبر این ماهنامه می خوانید: «دیدار مردم بجنورد»، «دیدار علما و روحانیون استان خراسان شمالی»، «دیدار معلمان و اساتید استان خراسان شمالی»، «دیدار نیروهای مسلح استان خراسان شمالی»، «دیدار مردم اسفراین»، «دیدار نخبگان و مسؤولان، دیدار بسیجیان، دیدار جوانان، دیدار خانواده های شهدا و ایثار گران استان خراسان شمالی»، «در اجتماع مردم شیروان» و «چند لقمه اصطلاح سیاسی».


همسفر با تاریخ بخش دیگر این نشریه است که این مطالب را در بر دارد: «برفراز دیمونا (تقدیم به شهید حسین ایوب)»، «عروسک فرنگی»، «فرزند خلف انقلاب اسلامی»، «رستگاری»، «مردم، پیش برندگان واقعی جنگ»، «حماسه هشت ساله از نگاهی دیگر»، «تذکره ای اندر احوالات حرب ایران و عثمانی» و «برای مظلومیت اسلام گریه کنید».


بخش مادرانه، خواهرانه به گفت و گو با زهره آقاجری از ایثارگران دوران دفاع مقدس با عنوان «جنگ کلمه ای که تعریف نمی شود» پرداخته است.


گفتگوی ویژه این شماره از ماهنامه فکه با جواد اردکانی کارگردان فیلم سینمایی شور و شیرین (بر اساس زندگی شهید محمود کاوه) صورت گرفته است؛ در این بخش آمده است: فیلم هایی که ما می سازیم کاملا سرگردان هستند؛ اگر شما از مسؤولان بخش سینمای دفاع مقدس سؤال کنید که فیلم های دفاع مقدس چه افق و چشم اندازی را دنبال می کند، هیچ کس به شما جواب درستی نمی دهد.


بخش کتاب خاطرات شامل: «یک روز به وسعت تاریخ» خاطرات رزمنده جانباز سید مجتبی مسیبی از دیدارش با حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری، «حکایت فتح» که گفت و گویی است با فروز رجایی فر پیرامون تسخیر لانه جاسوسی آمریکا.

 

در بخش نوستالوژی جنگ آمده است: «ضریح چشم های تو» که گفت‌وگویی با فاطمه هنرمند همسر رزمنده حاج محمدعلی محرابی کرده است، «مطبوعات جنگ را درشت نوشتند یا درست؟»، «دیروزنامه های خواندنی»، «فاطمه دوست کامی»، «اگر شهید می شدم، لباس تیره نپوشید (وصیت نامه شهید امیر مجید محرابی)» و «تحمل از دست داده ام».


خاکریز پنهان به گفت‌وگو با سیدعلی اکبر مصطفوی آزاده 10 ساله پرداخته است؛ عنوان آن «اولین محرم در اسارت» است.


«سرآغاز روزهای بهاری» عنوان مطلبی است که در بخش پیشنهاد ماه آمده و موضوع آن پیرامون مستند آخرین روزهای زمستانی برگرفته از زندگی سردار شهید حسن باقری که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی در حال پخش است، می باشد.


بخش باغ کاغذی به معرفی سه کتاب با موضوع دفاع مقدس پرداخته که عبارت اند از: «جنگ قبل از جنگ، خاطرات جانباز امیر سرتیپ مصطفی گودینی»، «حاج عباس و کمپوت مجتبی» برای گروه سنی کودک و نوجوان، و «میزبان جبهه ها» خاطرات فرماندهان و رزمندگان تدارکات و پشتیبانی سپاه پاسداران.


در بخش پایانی با عنوان گفتنی های شما بخشی از پیامک های ارسال شده مردم و پاسخ فکه آورده شده است.


ماهنامه شماره 114 فکه به صاحب امتیازی مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه در 80 صفحه و با قیمت 1500 تومان منتشر شده است./928/ن601/ق

ارسال نظرات