۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۴۷۰۱۶

تلاش اسرائیل برای توقف حملات موشکی مقاومت

خبرگزاری رسا ـ افزایش کشته های اسرائیلی، مسؤولین این رژیم را وادار به درخواست برای برقراری آتش بس فوری با میانجیگیری کشورهای اروپایی و مصر کرده است.
اسرائيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری اعلام کرد که در پی حمله راکتی فلسطینی ها 3 اسرائیلی کشته شده اند. این شبکه شمار کشته شدگان فلسطینی را نیز 13 نفر اعلام کرد.

 

اسرائیل کاتز، وزیر حمل و نقل اسرائیل، به بی‌بی‌سی گفته است : اگر موشک‌پرانی از نوار غزه متوقف نشود، ارتش اسرائیل اسماعیل هنیه، رهبر حماس، را هدف قرار می‌دهد.

 

شورای امنیت نیز در روز چهارشنبه (بوقت محلی) نشستی فوق‌العاده برگزار کرد. در این نشست تنها به رایزنی در باره اوضاع کنونی پرداخته شد و قطعنامه‌ای به تصویب نرسید.

 

مسؤولان رژیم صهیونیستی همچنین به دلیل رعب وحشت در اراضی اشغالی و فشارهای روانی ناشی از حملات گروه های مقاومت با رایزنی های مختلف با دیپلمات های آمریکایی از طریق کشورهای واسطه مانند مصر در تلاشند تا مبارزان فلسطینی را به آتش بس و توقف حملات موشکی وادار سازند که تاکنون در این امر ناموفق بوده اند.

 

گفتنی است دور جدید حملات گسترده اسرائیل علیه فلسطین از عصر روز چهارشنبه با حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به خودرو حامل احمد الجعبری معاون فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام آغاز شده است. سپس تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبری فوری از آغاز عملیات نظامی این رژیم به نوار غزه خبر داد. بعد از آن بود که موشک ها، جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی شروع بمباران نوار غزه نمودند و تاکنون ادامه دارد.


گروه‌های مقاومت فلسطین همزمان با آغاز حملات موشکی علیه شهرک‌های صهیونیستی متعهد شدند که شهرهای صهیونیست‌نشین را به سرزمین سوخته تبدیل کنند.

 

نیروهای امنیت داخلی اسرائیل در پی حمله هوایی به غزه، از بیم واکنش جنبش مقاومت اسلامی حماس، مدارس را تعطیل کرده و پناهگاهها را به حالت آماده باش در آوردند.همچنین مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در ساعات پایانی چهارشنبه شب از شهرک‌نشینان صهیونیست خواستند در پناهگاه‌ها مستقر شوند.


گفتنی است که در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شرق غزه یک کودک شیرخواره 11 ماهه به شهادت رسیده است.


نیروهای مقاومت فلسطینی بیش از 200 موشک به سوی اسرائیل پرتاب کرده اند که سامانه موشکی گنبد آهنین اسرائیل که میلیاردها دلار خرج آن شده است تا در مقابل حملات موشکی از اسرائیل دفاع کند تنها توانسته است 27 موشک را پاسخ دهد. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که طی 24 ساعت گذشته، حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به مناطق صهیونیست‌نشین، 70 زخمی به جای گذاشته است.

بی بی سی در ادامه افزود که پاسخ کوبنده فلسطینی ها، مسئولین  رژیم اسرائیل را وادار به درخواست برای برقراری آتش بس فوری با میانجیگیری کشورهای اروپایی و مصر کرده است.

 

شایان ذکر است  5 تن از ساکنان شهرک کریات ملاخی اسرائیل در پی اصابت موشکهای مقاومت فلسطین کشته شده‏اند. تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش از این از کشته شدن سه اسرائیلی در حمله صبح پنج شنبه  نیروهای مقاومت فلسطین خبر داده بود. این تلویزیون اعلام کرده بود که این سه نفر در پی پرتاب موشک از نوارغزه کشته شده اند./ 9161/
 

ارسال نظرات