۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۴۷۷۷۰

یک فعال فرهنگی: ترسیم سیر مطالعاتی کتابخوانی برای قشرهای مختلف ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار داشت: امروز باید برنامه مطالعاتی برای قشرهای مختلف داشته باشیم و به شکلهاى مختلف، با تنوع متناسب، سیر مطالعاتى درست کنیم تا مردم در قشرهای مختلف بدانند چه کتاب‌های را به ترتیب مطالعه کنند و یا چه کتاب‌های در چه زمانی برای مطالعه آن‌ها مناسب است.
کتاب

 

خانم بهرامی، مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص فرهنگ کتابخوانی گفت: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در ابتدا باید از خانواده ها شروع شود و خانوده ها را نسبت به ضرورت کتابخوانی آشنا و آموزش چگونه منتقل کردن را به فرزندان مان آموزش دهیم.

 

وی افزود: همانطور که به سلامتی خود اهمیت می دهیم و مراکزی هست که در زمان هایی برای چکاپ به آنجا مراجعه می کنیم، مراکزی هم باید در زمینه اهمیت کتاب و معرفی کتاب به خانواده ها در نظر گرفته شود تا همیشه به آن مراکز مراجعه کنیم.

 

این فعال فرهنگی، ارائه کتاب با موضوعات مختلف و متناسب برای گروه های سنی را ضروری خواند و براستفاده صحیح از فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد و اظهار داشت: بررسی محتوای کتاب ها و دارا بودن کیفیت مورد نیاز برای رده های مختلف سنی ضروری است.

 

وی با بیان این که متأسفانه کتاب در جامعه ما، آن مقدار که شأن این جامعه اقتضا مى‏کند، رواج ندارد، یادآور شد: باید جورى بشود که کتاب در سبد کالاى مصرفى خانواده‌ها، یک سهم قابل قبولى پیدا کند و همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مردم باید کتاب را بخرند براى خواندن، نه براى تزئین اتاق کتابخانه و نشان دادن به این و آن.

 

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان، نقش پدر‌ها و مادر‌ها را در کتابخوان بودن فرزندانشان بسیار مهم خواند و افزود: پدر و مادر می‌توانند در این زمینه نقش اصلی را ایفا کنند و نباید از این نکته غفلت کرد.

 

بهرامی تاکید کرد: امروز باید برنامه مطالعاتی برای قشرهای مختلف داشته باشیم و به شکلهاى مختلف، با تنوع متناسب، سیر مطالعاتى درست کنیم تا مردم در قشرهای مختلف بدانند چه کتاب‌های را به ترتیب مطالعه کنند و یا چه کتاب‌های در چه زمانی برای مطالعه آن‌ها مناسب است./917/ت302/ق

ارسال نظرات