۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۴۸۸۷۵

اسرائیل درخواست سازمان ملل برای بازرسی از تاسیسات هسته ای این رژیم را رد کرد

خبرگزاری رسا ـ اسرائیل به درخواست سازمان ملل برای صدور اجازه بازرسی از تاسیسات اتمی این رژیم و عضویت در معاهده ان.پی.تی پاسخ منفی داد.
اسرائيل و سازمان ملل


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، اسرائیل به درخواست سازمان ملل برای بازرسی از تاسیسات اتمی این رژیم و عضویت در معاهده الحاقی (ان.پی.تی) پاسخ منفی داد.


سازمان ملل روز سه شنبه با قاطعیت آراء قطعنامه ای را به تصویب رساند که در آن از این رژیم خواسته شده بود درب تاسیسات اتمی خود را به روی بازرسان آژانس انرژی اتمی باز کند و معاهده ان.پی.تی را نیز بپذیرد. اسرائیل این قطعنامه را "یک رای بی ارزش" از سوی نهادی خواند که تمامی اعتبار خود را برای اظهار نظر در مورد مسائل مربوط به اسرائیل از دست داده است.


مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه ای که با 174 رای مثبت در مقابل شش رای منفی و شش رای ممتنع به تصویب رسید از تل آویو خواست "بدون کوچکترین درنگی" به معاهده ان.پی.تی بپیوندد.


ییگال پالمور، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در پاسخ به سوالی در مورد این قطعنامه گفت: مجمع عمومی سازمان ملل با این گونه رای ها تمام اعتبار خود را برای بررسی مسائل مربوط به اسرائیل از بین برده است.


اسرائیل عضو معاهده ان.پی.تی نیست و 400کلاهک هسته ای در اختیار دارد. این در حالی است که این رژیم، جمهوری اسلامی ایران را که از اعضای معاهده ان.پی.تی است به تلاش برای دستیابی به بمب اتمی متهم می کند.


به گزارش راشا تودی، اسرائیل از سیاست مخفی کاری در برنامه های هسته ای خود پیروی می کند و آن را به عنوان یک عامل بازدارنده در مقابل همسایگان خود می داند./990/ب903/ک

 

ارسال نظرات