۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۹۶۳۳
یک اندیشمند افغان:

اساتید با همبستگی فرهنگی در جنبش بیداری اسلامی حضور پیدا کنند

خبرگزاری رسا ـ محمد اعجاز با اشاره به این حدیث که اگر کسی یک نفر را هدایت کند یک عالم را هدایت کرده است اظهار داشت: این میدان برای اساتید باز شده است تا با همبستگی فرهنگی در این مسیر قدم بردارد.
بيداري اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد اعجاز از اساتید دانشگاه افغانستان در اجلاس جهانی اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی با بیان این که وقتی که خطر متوجه دین شد امام حسین تمام دار وندار و جانش را فدای دین کرد گفت: همین ماه محرم را بت شکن بزرگ زمان حضرت امام خمینی (ره) ماه پیروزی خون بر شمشیر نامید.

وی با بیان این که امروز اگر در برخی از کشورهای اسلامی بیداری اسلامی به وجود آمده است نباید فقط بر همین بیداری اکتفا کرد گفت: از نامش معلوم است که ما تازه بیدار شده ایم و باید وظیفه و مسئولیت خودمان را مشخص کنیم.

اعجاز تاکید کرد: بیداری باید هدفمند باشد لذا وظیفه اساتید و علما چند برابر می شود

این اندیشمند افغان با بیان این که ما با چالش های زیادی مواجه هستیم گفت: چون این میدان برای هر انسانی باز شده است افراد وظیفه شناس اگر در جنبش بیداری باشند همه این افکار را به سوی خداوند متعال هدایت می‌کنند اما اگر افرادی مانند شیطان بزرگ و دیگر دشمنان اسلام حضور داشته باشند  لباس بیداری اسلامی بر تن می‌کنند اما خنجر را از پشت می‌زنند.

وی با اشاره به این حدیث که اگر کسی یک نفر را هدایت کند یک عالم را هدایت کرده است اظهار داشت: این میدان برای اساتید باز شده است تا با همبستگی فرهنگی در این مسیر قدم بردارد.

اعجاز با اشاره به این که انقلاب اسلامی الگوی همه این کشورها شده است گفت: باید ببینیم الگوی انقلاب بیداری اسلامی چه بوده است ، اگر همه به حسین اقتدا کنیم موفق خواهیم شد./959/پ202/ک

ارسال نظرات