۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۴۹۸۳۳
رایزن فرهنگی ایران در فرانسه:

بحران اقتصادی بهانه‎ای برای افزایش حملات علیه مسلمانان فرانسه شده است

خبرگزاری رسا ـ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در فرانسه گفت: اسلام ستیزی بویژه در سالهای اخیر در کشور فرانسه ابعاد گسترده تری پیدا کرده است و بخصوص در هنگام انتخابات حمله به مسلمانان افزایش می یابد.
رايزن فرهنگي ايران در فرانسه

مسعود اخوان کاظمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: علی رغم آن که 8درصد از جمعیت فرانسه را مسلمانان تشکیل می دهند اما حضور پررنگی در نظام سیاسی این کشور ندارند.

اخوان کاظمی افزود: حدود 5 میلیون نفر در فرانسه مسلمان هستند که غالبا متعلق به مراکش، الجزایر و شمال آفریقا هستند. البته مسلمانان فرانسوی تبار هم  بخش قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند که تعداد آنها رو به افزایش است. مسلمانان دیگری با اصالت ترک و عرب و آسیایی نیز در بین جمعیت مسلمان فرانسه وجود دارند.


رایزن فرهنگی کشورمان در پاریس اظهار داشت: مسلمانان در این کشور دارای مساجد ومراکز اسلامی متعددی هستند و تشکل‎های مدنی متنوعی نیز دارند.


وی در ارتباط با تحرکات جدید غرب و به ویژه راست گرایان افراطی فرانسوی در حمله به مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان خاطرنشان کرد: متاسفانه اسلام ستیزی بویژه در سالهای اخیر در کشور فرانسه ابعاد گسترده تری پیدا کرده است. بخصوص در هنگام انتخابات حمله به مسلمانان و مقصر قلمداد کردن آنها در مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور، به یکی از ترفندهای تبلیغاتی برخی از احزاب و گروههای سیاسی فرانسه تبدیل شده است.


اخوان کاظمی در پایان تصریح کرد: اسلام ستیزی و مقابله با مسلمانان در فرانسه در اشکال و شیوه های متنوعی نمود پیدا می کند که منع پوشش اسلامی و یا مشکل استخدام مسلمانان در ادارات و موسسات دولتی و خصوصی، تنها برخی از جلوه های آن است. اخیرا افزایش بحرانهای اقتصادی شرایط مناسبی را برای افزایش حملات علیه مسلمانان در این کشور فراهم ساخته است./990/ت301/ک

ارسال نظرات