۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۵۳۶
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد قم:

پژوهش در حوزه های علمیه کاربردی و عمیق تر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: پژوهش و تحقیقات در حوزه های علمیه به مراتب کاربردی و عمیق‌تر مورد ارزیابی قرار می گیرد.
حجت الاسلام محمد رحيميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد رحیمیان رییس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در مراسم تجلیل از برترین های پژوهشی که با حضور دکتر علی لاریجانی و با گرامیداشت هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه، برگزار شد، گفت: اگر چه به نظر می رسد که پژوهش دارای ضعف ها و کاستی هایی در حوزه و دانشگاه است اما پژوهش در حوزه های علمیه کاربردی تر و عمیق تر بررسی می شود.

حجت الاسلام رحیمیان افزود: حوزه های علیمه با قدمتی هزار ساله دارای پشتوانه های علمی و دینی والایی در جهت تحقیق و پژوهش هستند و دانشگاه‌ها نیز با حضور هزاران اعضای هیات علمی ظرفیت های خوب پژوهشی را داراست.

وی با تاکید بر انسجام و وحدت میان این دو عنصر ارزشمند بیان داشت: از این رو می توان با ایجاد پیوند عمیق میان حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی به نتایج بالنده ای در فعالیت های پژوهشی دست یافت.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم افزود: پژوهش و تحقیق از نظر کمی در مراکز دانشگاهی با رشد و تعالی مواجه بوده که این تعدد آثار در حوزه های علمیه وجود ندارد اما آثار فاخری را از سوی برخی از اساتید حوزه ها شاهد بوده ایم.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه می توانند با همراهی دانشگاه‌ها ابتدا با نیاز سنجی و ارزیابی الویت های اجتماعی و فرهنگی، گام های موثری در این زمینه بردارند.

حجت الاسلام محمد رحیمیان اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم جامعه در خصوص رشد و پیشرفت توجه به بخش خصوصی است زیرا اقتصاد دولتی فارغ از رقابت طلبی نمی تواند بخش وسیعی از نیازها را در نظر گیرد، در زمینه اقتصاد اسلامی نیز می توان از ظرفیت های پژوهشی حوزه و دانشگاه بهره گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلفیق آموزش و اخلاق در جامعه خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه بسترهای مناسبی در ارائه مفاهیم فرهنگی، دینی، اسلامی و اخلاقی دارند و علمای تلاشگر این عرصه از نظر اخلاق و معرفت از درجه بالایی از علم و اجتهاد برخوردار هستند که در این زمینه نیز دانشگاه‌ها با وظایف فرهنگی خود باید بسترهای مناسبی در ارتقای اخلاق ایجاد نمایند./926/پ202/پ

ارسال نظرات