۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۵۱۸۰۷

تلاش ترکیه برای خلع سلاح پ ک ک

خبرگزاری رسا _ دولت ترکیه با عبدالله اوجالان، رهبر زندانی شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه "پ ک ک" برای پایان دادن به درگیری‌ها و خلع سلاح این گروه مذاکره می کند.
پ ک ک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا ؛ شبکه بی بی سی در خبری به نقل از نخست وزیر ترکیه گفت: مأموران اطلاعات ترکیه با عبدالله اوجالان رهبر زندانی حزب پ ک ک برای خلع سلاح این گروه مذاکره کرده اند.
گفتنی است که دولت ترکیه با عبدالله اوجالان، رهبر زندانی شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه پ ک ک برای پایان دادن به درگیری‌ها در ماه‌های نخست سال 2013 مذاکراتی را انجام داده اند،در صورتی که این هدف کسب شود پ ک ک به دلیل شرایط فصل زمستان فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌ وبرای فصل بهار آماده می‌شود تا خلع سلاح شود و تسلیحات خود را به زمین بگذارد،اوجالان همچنین اعلام کرده است که باید به صورت مستقیم در ارتباط با سران پ ک ک باشد و شرایط حبس وی نیز بهتر شود.


گفتنی است که شبه نظامیان پ ک ک تقریبا از سه دهه قبل سلاح به دست گرفته و به دنبال خودمختاری در منطقه کردستان ترکیه هستند.

چندی پیش نیز اعضای زندانی این گروه در زندانهای ترکیه دست به اعتصاب غذای 68 روزه زده بودند که با پیام عبدالله اوجالان، رهبر این حزب که از زمان دستگیری در سال 1999 میلادی در جزیره ایمرلی در دریای مرمره واقع در جنوب استانبول زندانی شده است به اعتصاب غذای خود پایان دادند که نشان از نفوذ سخنان وی در میان طرفدارانش است./ 9161/خ

ارسال نظرات