۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۵۲۲۴۱

علمای شیعه بحرین نسبت به تسلط نظام آل خلیفه بر مراکز دینی هشدار دادند

خبرگزاری رسا ـ علمای برجسته شیعه بحرین در پیامی نسبت به تلاش نظام آل خلیفه بر همه مراکز اسلامی اعم از حوزه های علمیه، مساجد، حسینیه ها و هیأتهای عزاداری هشدار دادند.
علماي شيعه بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای برجسته شیعه بحرین در پیامی مشترک، تشکیل کمیسیون اجرایی موقت هیأتهای عزاداری برای نظارت بر هیأتهای استان شمالی را محکوم کردند.

 

در این پیام که توسط آیات شیخ عیسی قاسم، سید جواد الوداعی، عبدالحسین الستری و سید عبدالله الغریفی صادر شد، آمده است: اعلام تاسیس کمیسیون اجرایی موقت هیأتهای عزاداری در استان شمالی از سوی دولت که مقدمه ای برای تاسیس دائمی این شورا به شمار می آید، نگرانی و هراس ما را نسبت به رویکرد جدید تسلط بر امور دینی را به همراه داشته است.

 

علمای شیعه بحرین افزودند: تاسیس این کمیسیون به بازگشت پروژه مورد نظر مجلس اعلای امور دینی با هدف تسلط بر همه مسائل دینی اعم از مساجد و هیأتهای عزاداری و حوزه های علمیه که با فتوای حرمت همکاری با این مجلس همراه بود، منجر می شود.

 

علمای بحرین خاطر نشان ساختند: ما تاکید می کنیم که این پروژه با هدف تسلط کامل دولت بر هیأتهای عزاداری صورت می گیرد و باید همگان را به فتوای سابق علما که حرمت است و بر این کمیسیون نیز مطابقت دارد، یادآور سازیم.

 

در بخش دیگری از این پیام آمده است: از مسؤولان همه هیأتهای عزاداری می خواهیم اجازه جریان این پروژه را ندهند و متوجه باشند که همکاری با دولت در این زمینه حرام است. همه مراکز دینی نیز باید این پروژه را رد کرده و نسبت به خطرهای آن هشدار دهند.

 

گفتنی است نظام آل خلیفه به شدت تلاش می کند تا بر همه مراکز دینی اعم از حوزه علمیه، مساجد، حسینیه ها و هیأتهای عزاداری تسلط یابد و به همین دلیل درصدد تاسیس چنین کمیسیونهایی است./980/ب902/ک

ارسال نظرات