۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۳۷۸
اختاپوس رسانه‎ای یهود(1)؛

گزارشی از نفوذ صهیونیسم در مطبوعات انگلیس

خبرگزاری رسا ـ جایگاه استثماری انگلیس و نقش آن در تحولات اروپا و جهان موجب آن شده که صهیونیست‎ها برنامه‎های فراوانی برای نفوذ در دستگاه رسانه ای این کشور اجرا کنند.
مطبوعات انگليس
 
رسانه ها در کشورهای غربی به عنوان رکن چهارم دموکراسی مطرح هستند. حدود دو و نیم قرن پیش «بورک» پدر محافظه‌کاران انگلو - آمریکن طی سخنانی در پارلمان انگلیس، برای نخستین‌بار از قدرتی به نام رکن چهارم اینگونه سخن گفت: «اکنون سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه در پارلمان حضور دارند، اما یک رکن و یا قوه دیگر در سالن خبرنگاران است که قوی‌تر از سه رکن در پارلمان است. ما با رکن جدیدی به نام رکن چهارم روبرو هستیم و این یک شعار توخالی نیست، بلکه یک واقعیت است.»‌
در دنیای امروز دست‌اندرکاران رکن چهارم، که شامل نویسندگان، خبرنگاران و دبیران و سردبیران رسانه‌ها می‌شوند، خود را در حد یک قدرت در کنار سه قوه کشورهای توسعه یافته می‌دانند و مایل نیستند که سرنوشتشان با هویت دولت‌ها، احزاب و گروه‌ها گره بخورد و برچسب دولتی و حزبی بودن را با خود یدک بکشند. هواداران این رکن معتقدند که نظارت آنها بر سه رکن دیگر موجب فسادزدایی و مانع انباشت سرمایه نامشروع و ایجاد دیکتاتوری می‌شود.
با توجه به جایگاه سیاسی انگلیس در کشورهای اروپایی طبیعی است که صهیونیست‏ها برای سیطره یافتن بر مطبوعات این کشور، تلاش‏های خستگی ناپذیر از خود نشان‏ می‏دهند. مطبوعات انگلیس،با سابقه‏ترین مطبوعات اروپا به شمار می‏آیند.
نخستین نشریه در این کشور «لندن گازتا» نام داشت که‏ در سال 1665م منتشر شد. این نشریه خبرهای مربوط به کاخ‏ پادشاهی و حکومت را منتشر می‏کرد. این نشریه،نخست به عنوان‏ آکسفورد گازتا در شهر آکسفورد آغاز به کار کرد و از شماره‏ بیست و چهارم به لندن منتقل شد.
به طور مسلم روزنامه تایمز در میان نشریات دیگر انگلیسی، یک سر و گردن بالاتر است. صهیونیست‏ها از آغاز انتشار این‏ روزنامه در سال 1788م در آن نفوذ داشتند.
روچیلد ثروتمند انگلیسی، مبالغ کلانی به جان والتر، صاحب این‏ روزنامه می‏داد تا تایمز، همچنان در خدمت صهیونیست‏ها باشد.
صهیونیست‏ها نه فقط به خریدن سردبیر یا بعضی از خبرنگاران‏ بخش‏های سیاسی و اقتصادی این روزنامه بسنده نکردند، بلکه بر آن شدند تا تمام سهام آن را خریداری کنند. این امر در سال‏1908م میسر شد و فیکونت نورث کلیف یهودی، سرجان‏ الرمن وارنهالز و سریومری برتون مالکیت آن را به دست‏ آوردند.
در سال 1916، خانواده یهودی استر، بخش بزرگی از این‏ روزنامه را خریدند و برادر بزرگ این خانواده به همین واسطه لقب‏ کنت گرفت. از آن زمان به بعد، این روزنامه سرسخت‏ترین مدافع‏ آرمان صهیونیستی بود.
خانواده تامسون که تابعیت کانادایی دارند، روزنامه تایمز را در سال 1966 خریدند، پیش از آنها نیز بحران مالی این روزنامه‏ مشهود بود.
روزنامه تایمز،پس از این مدت طولانی به یکی از نمادهای‏ برجسته انگلیس و پاره‏ای از میراث این کشور مانند ساعت بیگ‏بن یا کاخ باکینگهام  مبدل شد. با توجه به این امر طبیعی بود که‏ مسأله تایمز، افکار عمومی انگلیس را به خود جلب کند و همگی‏ خواستار کمک برای ادامه حیات آن شوند. در این گیر و دارهنگامی که بحران این روزنامه بعد مردمی به‏ خود گرفت و مورد توجه انگلیسی‏ها واقع شد، یک یهودی‏ استرالیایی به نام رابرت مردوخ که صاحب شرکت نیوزاینتر نشنال‏ بود، ظاهر شد تا نقش منجی برای نجات تایمز را بازی کند. او اعلام کرد که این روزنامه را می‏خرد و تمام زیان‏های احتمالی‏ انتشار مجدد آن راکه ممکن است طی یک سال به 45 میلیون‏ دلار آمریکایی برسد متحمل می‏شود.
به این ترتیب این روزنامه به وسیله صهیونیست‏ها خریداری‏ شد و رؤیای دیرینه آنان در این باره به واقعیت پیوست.
انگلیسی‏ها نیز به ستایش این«ناجی»تایمز پرداختند؛غافل از اینکه مالکیت این روزنامه و خواهر کوچکترش ساندی‏تایمز، جز توسعه بیشتر نفوذ صهیونیسم بر دنیای مطبوعات انگلیس،هیچ‏ سودی برای آنها ندارد.
رابرت مردوخ، علاوه بر تایمز و ساندی‏تایمز، سه مجله دیگر انگلیسی را نیز در اختیار دارد که عبارتند از:
- مجله‏ی سان(Sun) نشریه بی‏پروای جنسی که هر هفته در بیش از 7/3 میلیون نسخه منتشر می‏شود
- نیوزاودی‏ورد مجله بی‏پروا و ضد اخلاقی دیگر، که هر هفته در حدود 4میلیون نسخه منتشر می‏شود
- مجله‏ سیتی ماگازین
مردوخ، یک نشریه محلی به نام ببروز نیز در اختیار دارد. فعالیت‏های مردوخ تنها به کشور انگلیس محدود نمی‏شود. او چندین نشریه دیگر در کانادا، استرالیا و آمریکا دارد. نشریه‏ نیویورک پست، مجله استار و دی‏نیوزویک مگزین متعلق به‏ اوست. با توجه به این نمونه‏ها، شاید بتوان گفت، مردوخ، تجسم‏ توجه صهیونیست‏ها به رسانه‏های جهانی و تلاش‏های پیگیر آنان‏ برای تقویت سیطره خود بر این ابزارها است.
وقتی صهیونیست‏ها روزنامه تایمز لندن را در اختیار دارند، به‏ این معناست که آنان قدرت تأثیرگذاری روی طبقه ممتاز جامعه‏ انگلیس-که کلیه فعالیت‏های سیاسی و مالی و اقتصادی جامعه در دست آنهاست- را در اختیار دارند زیرا خوانندگان تایمز، از نخبگان سیاست،دین،تجارت و پول هستند.این تأثیرگذاری فقط به انگلیس محدود نمی‏شود؛بلکه بیشتر کشورهای اروپایی و حتی‏ آمریکا را نیز در بر می‏گیرد. رابرت مردوخ، فارغ‏التحصیل دانشگاه آکسفورد لندن،در سال‏1975 درصد برآمد نشریه آبزرور را که زمانی در مالکیت یک‏ صهیونیست دیگر به نام بیری‏تروشین بود، خریداری کند.
البته‏ این نشریه هنوز هم یکی از تریبون‏های صهیونیست‏ها، علیه اسلام‏ و مسلمانان است.
رابرت مردوخ، بعضا با مخالفت شدید صاحبان برخی از مؤسسه‏های مطبوعاتی انگلیس-که مورد حمایت تعدادی از اعضای پارلمان نیز بوده‏اند- روبه‏رو بوده است. مردوخ، به طور مکرر تمایل خود را نسبت به خرید روزنامه دیلی‏اکسپرس اعلام‏ کرده است.
صهیونیست‏ها علاوه بر تایمز و ساندی تایمز و بعضی نشریات- که در تملک مردوخ است- بسیاری از مجلات و روزنامه‏های دیگر انگلیس را نیز در چنگ دارند.
روزنامه دیلی تلگراف، از آغاز تأسیس به وسیله مورس‏لوی- که در دوره پادشاهی جرج، لقب لرد گرفته و رییس اداره‏ مطبوعات انگلیس بود- و لوی لاوسن، در سال 1855م و چه بعد از آن که به مالکیت بیری تروشین درآمد، همواره در مسیر منافع‏ صهیونیسم حرکت کرده است. اکنون نیز تا زمان تعطیل‏ شدن به دلایل مالی، در مالکیت جیمز گلد اسمیت یهودی قرار دارد.
ایادی صهیونیسم، مجله انگلیسی زبان اکونومیست را نیز خیلی‏ زود در چنگ گرفتند. اسحاق دویچر، یهودی لهستانی الاصل، تحلیلگر امور نظامی و مسؤول گزارشگران این مجله در تمام اروپا، از موقعیت خود در اکونومیست بهره‏برداری و آن را به‏ بلندگوی دفاع از صهیونیسم تبدیل کرد، تا از این طریق حس‏ همدردی مردم اروپا را برانگیزد.
دیگر مطبوعات انگلیس نیز کم و بیش همین وضعیت را دارند. به عنوان ماثل نشریه دیلی‏اکسپرس، نیوزکرونیکل و دیلی‏میل را، لردبیفر بروک یهودی تأسیس کرد.
آندرو الکساندر، روزنامه نگار انگلیسی که یکی از پایه‏گذاران‏ اصلی دیلی‏میل به شمار می‏آید، نیز از عمده‏ترین خدمتگزاران به‏ اهداف صهیونیستی است.
روزنامه دیلی هرالد نیز در تملک جولیوس سلتر یهودی بود. این شخص در سال 1918 به وسیله لوید جورج به مجلس عوام‏ انگلیس راه یافت. نشریه‏های دیگر انگلیسی مانند منچستر گاردین، یورکشایر پست، ایونینگ استاندر، ایونینگ‏ نیوز، آبزرور، ساندی ریوری، ساندی اکسپرس، ساندی کرونیکل، دی‏ساندی بیبل، جان پل، ساندی دیسپچ، دی‏اسکاچ، دی‏سپییر و دی‏گرافیک نیز چنین وضعیتی دارند.
همچنین یک مجله هفتگی طنزآمیز به نام«ویک‏اند»با تیراژ بالا در انگلیس منتشر می‏شود که مطالعه آن بیشتر جنبه سرگرمی دارد.
تخصص این مجله گویی دست انداختن و تمسخر اعراب است؛ زیرا هیچ یک از شماره‏های آن از ماجراهای ثروتمندان عرب و شیوخ نفت خالی نیست. نشریه مزبور با اتخاذ این روش، خوراک و بهانه فراوانی برای ضربه زدن به اسلام پیدا کرده است. در این‏ مجله کاریکاتورهای فراوانی از اعراب و مسلمانان در وضعیت‏های‏ مختلف چاپ می‏شود.
نشریه دیگری که به همین روال کار می‏کند، ایونینگ استاندارد است. این نشریه ده سال است که از طریق‏ کاریکاتور خیابان‏های لندن، کاباره‏ها، هتل‎ها و سوپرمارکت‏های آن، اعراب را در وضعیت‏های اهانت‏آمیز به تصویر می‏کشد.
صهیونیست‏ها، علاوه بر این؛ بیش از پنجاه مجله و نشریه تحت‏ اختیار دارند که صراحتا نام‏های یهودی بر آن گذاشته‏اند.
مجله جوئیش کرونیکل که در سال 1841م تأسیس شد، در رأس‏ این نشریات قرار دارد. نشریه دیگر جوئیش وانگارد است که‏ به طور علنی آرمان اسرائیل بزرگ و شعار«از نیل تا فرات»را تبلیغ می‏کند. مشابه این مجله، نشریه جوئیش اکو نام دارد که از سال 1928 در گلاسکو منتشر می‏شود. افزون بر این، ده‎ها نشریه‏ دیگر مانند جوئیش ژورنال، جوئیش آبزرور، میدل ایست ریویو، جوئیش کوارترلی، جوئیش رکورد، جوئیش ریوریو، جوئیش‏ تلگراف، جوئیش تریبیون منتشر می‏شوند که به یهود تعلق دارند و از آرمان صهیونیسم حمایت می‏کنند.
در این میان البته گاهی از میان انگلیسی‏ها کسانی پیدا می‏شوند که به سیطره صهیونیست‏ها بر مطبوعات‏ انگلیس اعتراض می‏کنند. مثلا کتابی به نام«انتشارات ممنوع»، نوشته یک عضو پارلمان انگلیس، به نام کریستوفر میهیو، با همکاری مایکل آدامز، روزنامه نگار انگلیسی و سردبیر میدل ایست اینتر نشنال منتشر شد.
این دو در کتاب خود، به طور مستدل نشان دادند که‏ صهیونیست‏ها فشارهای سیاسی و تبلیغاتی فراوانی روی مطبوعات‏ انگلیس اعمال می‏کنند. در این کتاب همچنین بیان شده که‏ اهرم‎های فشار صهیونیستی برای پنهان کردن حقایق مربوط به‏ قضیه فلسطین بسیار فعالند و هدف آنها تلقین دیدگاه‏ صهیونیست‏ها در این زمینه به افکار عمومی انگلیس است.
حیطه نفوذ صهیونیست ها بر مطبوعات انگلیس به همین جا ختم نمی شود، بلکه یهودیان ساکن این کشور مطالب زیادی را همچنین از طریق خبرگزاری ها و رسانه های صوتی و تصویری این کشور به خورد مخاطبانی از اروپا و حتی سراسر جهان می دهند.
 محمد حسین کشکولی
منابع:
-        کتاب مطبوعات انگلیس رکن چهارم و یا چرخ پنجم؛ سلیمان حیدرپوردعویسرا
-    نقش صهیونیسم در رسانه های جمعی؛ سید جواد میرخلیلی
-        نفوذ یهود بر رسانه های انگلستان؛ احمد رامی مدیر رادیو اسلامی سوئد
-        کتاب یهود در فرهنگ، تبلیغات و رسانه های غربی؛ ابوغنیمه
 /902/ز501/ک
ارسال نظرات