۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۵۳۵۲۱
نماینده آیت الله سیستانی:

پارلمان وظیفه خود را در قبال بحران انجام دهد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا از نمایندگان پارلمان خواست با بررسی عملکرد خود در سال‎های گذشته به وظیفه خود در قبال بحران به وجود آمده پایبند باشند.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم حفظ وحدت عراق و دوری از هرگونه تنش آفرینی در کشور تاکید کرد و گفت: آنچه در این برهه رخ می دهد فرصت خوبی برای سیاستمداران است که افکار و نظرات و عملکرد خود را با هدف تعامل واقع گرایانه با مسائل و مقدم شمردن مصالح عالی کشور بر مصالح حزبی مورد بررسی قرار دهند.

 

وی افزود: پارلمان باید با روش‎های مناسب و مسؤولیت پذیری کامل به تعامل با بحران‎ها بپردازد. نمایندگان پارلمان مسؤولیت مستقیم قانونگذاری و نظارت بر عملکرد مسؤولان را برعهده دارند و با این دو موضوع است که دولت و ارگان‎های آن به سوی پیشرفت گام برمی دارند. متاسفانه برخی از قانون‎های مهم کشور همچنان نیمه کاره مانده و توجهی به اهمیت آنها نمی شود.

 

حجت الاسلام صافی از وضع امنیتی کشور به شدت ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: دست تروریسم همچنان به کشتار نمایندگان پارلمان، تجمع‎های مختلف و بی گناهان در مناطق مختلف کشور نظیر فلوجه، کرکوک، صلاح الدین، کربلا، بابل و برخی مناطق بغداد مشغول است. همگان باید نسبت به خطر‎های کنونی هوشیار بوده و به فکر درمان قطعی این بیماری باشند.

 

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: عملیات تروریستی مطمئنا با هدف سوق دادن کشور به پرتگاه صورت می گیرد و مسؤولان باید نسبت به آن برحذر باشند. جریان‎های سیاسی و دستگاه‎های امنیتی باید همه بحران‎ها را پشت سر گذاشته و به فکر برقراری کامل امنیت باشند.

 

وی تاکید کرد: کنترل امنیت باید به گونه ای باشد که همگان احساس امنیت کنند، تروریست‎ها به انسانیت و دین و ارزش‎ها هیچ احترامی نمی گذارند و تنها در پی خون و قتل و تروریسم هستند. جریان‎های سیاسی و امنیتی باید با چنین افرادی با قاطعیت و جدیت برخورد کنند.

 

حجت الاسلام صافی تاکید بر گسترش فرهنگ محبت و دوستی میان شهروندان عراقی را ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: تمرکز بر اشاعه فرهنگ محبت وطن و همزیستی مسالمت آمیز در پرتو چالش‎های موجود نباید جزئی باشد، بلکه به برنامه های گسترده خصوصا در مدارس نیازمند است. نهادینه شدن فرهنگ دوستی سبب می شود تا نسبت به کشور، خط قرمز داشته باشیم.

 

خطیب جمعه کربلا تصریح کرد: اگر مسؤولان، دارندگان سلاح، نویسندگان، علما و شبکه های ماهواره ای که میلیونها بیننده دارند به فرهنگ محبت واقعی نسبت به کشور و ملت ایمان داشته باشند می توانند از فساد دوری کنند و سرقت حتی یک درهم از کشور را خیانتی بزرگ می دانند.

 

وی افزود: اگر این فرهنگ نهادینه شود سارقانی که می توانند از قانون سوء استفاده کنند و دارایی کشور را به تاراج ببرند نسبت به اموال عمومی حساس می شوند، کسی که سلاح به دست دارد تجاوز به یک شهروند را تجاوز به کشور می داند، کسی که بر روی منبر یا در شبکه ماهواره ای سخن می گوید برانگیختن احساسات مردم را خیانت به کشور می داند. متاسفانه پشت برخی افراد به بیگانگان گرم است و متاسفانه راضی می شوند که بیگانگان به کشورهای خود وفادار باشند، اما خودشان به کشور خیانت کنند.

 

نماینده آیت الله سیستانی گسترش روحیه ملی گرایی را خواستار شد و گفت: در گذشته به این موضوع پرداختیم که برخی از مسؤولان از تجاوز به قانون به عنوان شجاعت یاد می کنند، اما این ضعف مسؤولیت به شمار می آید و این ضعف به عدم پیشرفت کشور منجر شده است. ما باید به کشور و قشرهای مختلف آن احترام بگذاریم و همگان این حق را دارند که به حقوق شهروندی دست یابند./980/ب901/ک

ارسال نظرات