۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۵۳۶۸۴
در سالروز شهادت امام حسن عسکری؛

حضور بیش از 2 میلیون زائر در سامرا/ مراسم عزاداری در حرم امام حسین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شهر سامرا در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) غرق در مآتم و اندوه است و تاکنون بیش از 2 میلیون زائر در حرم مطهر این امام حضور یافته و عزاداری می کنند.
حرم امام حسن عسکري(ع)

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهر مقدس سامرا و بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) در سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان هدایت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) مملو از جمعیتی است که برای عزاداری و عرض تسلیت به ساحت مقدس امام عصر و زمان(عج) از شهرهای مختلف عراق و خارج به این شهر آمدند.

 

بیش از 2 میلیون تن از عاشقان اهل بیت(ع) از شب گذشته در حرم مطهر امامین عسکریین(ع) حضور یافته و شب شهادت امام حسن عسکری(ع) را در این حرم مطهر به سوگواری گذراندند.

 

شیعیان و عزاداران عراقی و خارجی با وجود شرایط بد جوی به سوی شهر سامرا رهسپار شدند و هیأت‎های عزاداری و چادرهای پزشکی نیز در مسیرهای منتهی به شهر سامرا به زائران خدمت می کنند.

 

عمار الراشدی از مسؤولان تولیت این آستان مقدس در گفت‏‎وگو با خبرنگاران، تصریح کرد: تاکنون بیش از دو میلیون زائر به شهر سامرا آمده و تعداد زائران برای مشارکت در مراسم عزاداری حضرت امام حسن عسکری(ع) رو به افزایش است.

 

وی امنیت برگزاری این مراسم را مطلوب خواند و تاکید کرد که تاکنون هیچ مورد ناامنی در این شهر گزارش نشده است.

 

سازمان بهداشت نجف اشرف نیز، تیم پزشکی متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران را به شهر سامرا اعزام کرد تا در مداوای زائران و تقدیم خدمات پزشکی به پزشکان سامرا کمک کنند.

 

همچنین مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری(ع)، صبح امروز با حضور علما و اعضای تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) در سالن تشریفات این حرم برگزار شد.

 

علما و اعضای آستان‎های مقدس عباسی و حسینی پس از این مراسم در قالب هیأت عزاداری حرم مطهر امام حسین(ع) و حرم حضرت اباالفضل العباس(س) پس از این مراسم در بین الحرمین به سوگواری پرداختند و سپس به سوی حرم امام حسین(ع) شتافتند.

 

هم اکنون نیز مراسم عزاداری و سینه زنی این دو هیأت با حضور مسؤولان و اعضای تولیت آستان‎های مقدس حسینی و عباسی و خیل عاشقان در حرم مطهر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حال برگزاری است.

 

هیأت‎های عزاداری نیز از صبح امروز با حضور در این دو حرم مطهر، در مآتم شهادت امام حسن عسکری(ع) عزاداری کردند./980/ب901/ک

ارسال نظرات