۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۱۵۳۷۴۲

اسلحه جزئی از فرهنگ مردم آمریکاست

خبرگزاری رسا _ هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف آمریکا، با برپایی تجمعات اعتراض آمیز، ناراحتی و خشم خویش را از قانون محدود نمودن نگهداری سلاح در آمریکا اعلام کردند.
آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، در حالی که زمان زیادی از کشته شدن 26 دانش آموز و کارمند مدرسه ای به دست یک فرد مسلح در آمریکا نمی گذرد، هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف آمریکا با برپایی تجمعات اعتراض آمیز،ضمن اعلام مخالفت با تصویب طرح سختگیرانه مالکیت سلاح ،تلاش های به عمل آمده از سوی  دولت این کشور برای محدود ساختن قوانین حمل سلاح را  محکوم کردند.


معترضان در شعارهایی اعلام کردند: محدودیت اسلحه گامی به سوی محدودیت آزادی های مدنی است. به گفته ایشان مقایسه  آماری کشته شدگان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و تعداد کشته شدگان توسط سلاح های فردی مردم آمریکا، بدون تردید نشان دهنده آمار بسیار بیشتر  قتل افراد بی گناه توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی است  و حال آنکه صحبتی از محدود نمودن این هواپیماها نیست.

 

معترضان این قانون ادعا می کنند که انتقادهای اخیر از حمل سلاح، اغراق آمیز و غیرمنصفانه است.


یکی از معترضان که تصویرش توسط شبکه بی بی سی پخش شد، ضمن احمق خواندن لیبرالها , از آنها خواست  که کاری به اسلحه های آنها نداشته باشند. فرد دیگری نیز گفت که به هیچ کس ربطی ندارد که وی اسلحه دارد و تا زمان مرگش آن را نزد خود نگه خواهد داشت.

 

این در حالی است که گفته می شود حدود 200 میلیون قبضه سلاح در دست مردم آمریکا است، آنها مالکیت اسلحه را بخشی از فرهنگ خود بر می شمارند.


هفته گذشته ، باراک اوباما ، رئیس جمهوری آمریکا، بعد از حادثه مدرسه سندی هوک تصمیم گرفت قوانین سخت تری در زمینه حمل سلاح وضع کند . وی قوانین تازه ای را برای محدودیت حمل و نگهداری سلاح در آمریکا امضاء کرد و از کنگره خواست این قوانین را به سرعت تصویب کند.


این قوانین شامل محدود کردن سلاح های تهاجمی، محدودیت فروش مهمات به خشاب حداکثر ده تایی و بررسی گسترده سابقه افرادی که خواستار خرید سلاح هستند، می شود./9161/خ
 

ارسال نظرات