۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۵۶۲۶۳

90 واحد مسکونی صهیونیستی دیگر در کرانه باختری احداث می‎شود

خبرگزاری رسا ـ رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‎های اشغالگرانه خود اعلام کرد که 90 واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری احداث می کند.
شهرک سازي اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با وجود انتقادهای گسترده بین المللی نسبت به توسعه شهرک سازی‎ها در مناطق اشغالی فلسطین، 90 واحد دیگر در کرانه باختری احداث خواهد کرد.


این پروژه که در آگوست سال 2012 میلادی به امضای ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رسیده است به وسیله کمیته برنامه ریزی مدیریت شهری این رژیم نیز تایید شد و ساخت شهرک‎های صهیونیست نشین جدید از چند روز آینده آغاز خواهد شد.


روز یکشنبه نیز وزارت امور نظامی اسرائیل ساخت 346 واحد جدید را در مناطق جنوبی کرانه باختری تصویب کرد. 200 واحد در شهرک "تکوآ" و مابقی در شهرکی به نام "نوکدیم" ساخته می شوند.


شهرک سازی‎های رژیم صهیونیستی از دید سازمان ملل و بسیاری از کشورهای دنیا غیرقانونی محسوب می شوند، چرا که در مناطقی ساخته می شوند که در جنگ سال 1967 به وسیله اسرائیل اشغال شده و  مشمول کنوانسیون‎های ژنو است که ساخت و ساز در مناطق اشغالی را ممنوع اعلام کرده است.


بیش از نیم میلیون اسرائیلی در صد و بیست شهرک صهیونیست نشین که رژیم اشغالگر از سال 1967 میلادی به این سو برای آنان ساخته است در مناطق اشغالی کرانه باختری و بیت المقدس شرقی زندگی می کنند.


پیش تر مقامات صهیونیستی گفته بودند که با وجود انتقادهای گسترده بین المللی تصمیم دارند شش هزار واحد مسکونی در سرزمین‎های اشغالی احداث کنند.


بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی که از متحدان دیرین رژیم صهیونیستی هستند، از برنامه‎های این رژیم برای ساخت شهرک‎های غیرقانونی در مناطق اشغالی فلسطین انتقاد کرده اند./990/ب903/د

ارسال نظرات