۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۵۶۳۷۳
در رایزنی فرهنگی ایران در پاریس؛

مسؤولان انجمن‎های شیعه فرانسه با معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ مسئولان انجمن‎های شیعه فرانسه در محل رایزنی فرهنگی ایران در پاریس با معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و نیز نماینده رهبری در اروپا دیدار کردند.
ديدار شيعيان فرانسه و معاون بين الملل دفتر رهبري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست روحانیان و شیعیان برخی کشورهای اسلامی با حضور مسؤولان انجمن‎های شیعه فرانسه، قمی معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و حجت الاسلام رمضانی نماینده رهبری در اروپا و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس برگزار شد.


در این نشست روحانیون و نمایندگان شیعیان لبنانی، الجزایری، افغانی، تونسی، مراکشی، شیعیان تازه مسلمان شده فرانسوی، روحانیان ایرانی مقیم پاریس و نیز نمایندگان مرکز شیعی الزهرای فرانسه حضور داشتند.


شرکت کنندگان در این مراسم طی سخنانی به ارائه گزارش از فعالیت‎های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مراکز اسلامی تحت مدیریت خود پرداخته و پیشنهادهایی به منظور تقویت همکاری و همبستگی بین شیعیان فرانسه و تحکیم اتحاد و همدلی با سایر مسلمانان فرانسه مطرح کردند.


در ادامه این نشت حجت الاسلام رمضانی نمایند رهبری در اروپا و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی ضمن تبریک ایام دهه فجر به بیان مطالبی در خصوص نقش امام خمینی(ره) در احیای جنبش دینی در قرن حاضر پرداخت.


حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر پیوند دین و سیاست در اندیشه امام خمینی، بر لزوم شناخت ظاهر و باطن اسلام از منظر اهل بیت پیامبر(ص) به عنوان بهترین و اصلی‎ترین منابع شناخت مکتب اسلام تاکید کرد.


در ادامه، دکتر قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز سخنرانی کرد و گفت: حرکت تشیع در فرانسه متاثر از فعالیت‎های امام(ره) بوده و سایر شیعیان اروپا، اندونزی و تونس نیز بعد از قیام امام خمینی(ره) حیات دوباره‎ای گرفتند.


وی تاکید کرد: شیعیان به وجود امام خمینی(ره) افتخار می‎کنند و امروز به برکت ایشان، منزلت شیعیان در دنیا ارتقا یافته است./990/ب102/د

ارسال نظرات