۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۵۶۳۷۵
عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان:

آینده نسل جوان افغانستان با پخش سریال‎های غیراخلاقی به خطر می‎افتد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای شورای اخوت اسلامی افغانستان با اعتراض نسبت به پخش سریال‎های غیراخلاقی از شبکه‎های تلویزیونی افغانستان، از وزارت فرهنگ این کشور خواست مانع پخش این گونه سریال‏‎ها شود.
لطف الله حق پرست

 

به گزارش خبرگزاری رسا، لطف الله حق پرست، عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان درباره پخش سریال‎های ترکی از شماری از شبکه‎های تلویزیونی افغانستان هشدار داد و گفت: بیشتر رسانه‎های تصویری افغانستان سریال‎های ترکی و غربی پخش می کنند و به دین گریز هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر رسانه‎های افغانی به جای آن که دین اسلام را تعریف کنند و فرزندان این کشور را به سوی زندگی بهتری بکشانند متاسفانه به پخش سریال‎های هندی، ترکی و آمریکایی مشغول شده‎اند.

 

حق پرست تاکید کرد: پخش سریال‎های ترکی، آمریکایی و هندی، جامعه اسلامی را به سوی انحراف اخلاقی می کشاند.

 

عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان ادامه داد: وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در برابر پخش سریال‎های غیراسلامی وظیفه دارد و باید از پخش چنین سریال‎هایی جلوگیری نماید، در غیر این صورت آینده نسل جوان به خطر می افتد. 

 

لطف الله حق پرست تصریح کرد: پخش سریال‎های غربی، جوانان را از خواندن، تعلیم و تلاوت قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و اخلاق در جامعه دور کرده و به جای آن، اعتقادات یهودیان و مسیحیان را ترویج می کند.

 

وی گفت: صاحب امیتاز رسانه‎های افغانی شخصیت‎های جهادی خودمان هستند، اما پخش چنین سریال‎هایی به دستور غرب صورت می‎گیرد.

 

حق پرست در پایان بیان داشت: من از وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور می خواهم که با پخش چنین سریال‎هایی مقابله کند تا آبروی دین اسلام در افغانستان حفظ شود./990/ب103/د

ارسال نظرات