۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۵۶۵۴۷
اندیشمند تونسی مطرح کرد:

روح انقلاب اسلامی در تحولات تونس/ هدف دشمن سکولاریزه کردن بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ یک اندیشمند تونسی با اشاره به اینکه انقلاب تونس، با الگوبرداری از ماهیت انقلاب اسلامی ایران و با یک ماهیت دینی و اسلامی شکل گرفته است گفت: دشمن به دنبال سکولاریزه کردن بیداری اسلامی است.
تونس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، "حبیب مقدم تونسی"، یکی از نزدیکان خویشاوندی "محمد بوعزیز تونسی" که با آتش زدن خود باعث آغاز خیزش  اسلامی در تونس و منطقه شد؛ در جلسه کرسی آزاد اندیشی که عصر روز گذشته در تالار صدر دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه اصفهان با عنوان "بررسی انقلاب‌های جهان از سراب تا واقعیت"، برگزار شد، عنوان کرد: محمد بوعزیز تونسی به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی اقدام به خودسوزی حرکت نکرد و  بر خلاف ادعای رسانه ها و تبلیغات غیر واقعی استکبار جهانی، او دغدغه معنوی و دینی نیز داشت.

 

این اندیشمند تونسی افزود: دلیل اصلی خودسوزی "محمد بوعزیز تونسی" که یک فرد روستایی زحمت کش بود که سواد سیاسی آنچنانی نداشت بی توجهی حکومت دیکتاتور بن علی به احکام اسلام و تحقیر مسلمانان در تونس بود.

 

وی در خصوص نقش رسانه های غرب و جبهه استکبار برای انحراف قیام مردم تونس از هدف اصلی خودش تصریح کرد: بنده کمتراز رسانه های فارسی زبان استفاده می کنم ولی هنگامی که شبکه های الجزیره یا  CNN   را رصد می کردم، از همان ابتدای، خیزش اسلامی در تونس، سیاست مداران غربی و به تبع آن رسانه های آنها، با انواع دروغ ها وتهمت ها، سعی در انحراف این قیام داشتند و هدف اصلی آنها این بود که انقلاب تونس مسیر انقلاب اسلامی را طی نکند، تا مبادا در قاره آفریقا نیز یک جمهوری اسلامی جدید ظهور کند و زمینه ساز بیداری اسلامی در دنیا شود.

 

وی در خصوص حربه های رسانه های غربی برای انحراف قیام مردم تونس خاطر نشان کرد: یکی از حربه های رسانه های غربی، تشبیه قیام به انقلاب سکولار در ترکیه است و سعی می کنند با این کار خیزش اسلامی تونس را منفعل نشان دهند.

 

این اندشمند تونسی ادامه داد: یکی دیگر از حربه ها سوء استفاده این رسانه ها از این جمله راشد الغنوشی است؛ که گفت"من امام خمینی(ره) نیستم". رسانه ها با برداشت مغرضانه خود از این جمله سعی در انحراف حرکت عظیم مردمی در تونس داشتند.

 

وی افزود: یکی دیگر از حربه های غربی ها، این است که این خیزش را صرفاً اقتصادی و مادی برای کسب نان و آب معرفی کنند تا با این ترفند جامعه جهانی از ماهیت واقعی انقلاب آگاه نشود.

 

این کارشناس ارشد فلسفه در خصوص الگو برداری انقلاب مردمی تونس  از انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: این انقلاب، با الگوبرداری از ماهیت انقلاب اسلامی ایران و با یک ماهیت دینی و اسلامی شکل گرفته است، هر چند ممکن است انقلاب تونس، دقیقاً مسیر انقلاب ایران را طی نکند.

 

وی اظهار داشت: شما می توانید روح انقلاب اسلامی را در انقلاب تونس نیز ببینید، اما رسانه‌های غربی با دروغ‌پردازی و صنع سازی، سعی دارند انقلاب تونس را شبیه انقلاب سکولار ترکیه معرفی کنند. هدف نهایی دشمن در تحولات اخیر سکولاریزه کردن بیداری اسلامی است که باید در مقابل آن هوشیار بود.

 

این اندیشمند تونسی درباره ماهیت و موضع گیری جنبش اخوان‎المسلمین در کشورهای عربی، تصریح کرد: به طور کلی ماهیت اخوان المسلمین در کشورهای سوریه، مصر و تونس یکسان است و با هم ارتباط خاصی نیز ندارند.

 

حبیب مقدم  گفت: در ابتدای شکل گیری حوادث و درگیری ها در سوریه، اخوان المسلمین مصر و سوریه از معترضان در سوریه حمایت کرد؛ اما پس از اینکه ماهیت اصلی این درگیری ها مشخص شد و دشمن علناً مسلحانه دست به کشتار مردم سوریه زد، اخوان المسلمین در این کشورها از دولت سوریه برای نیل به آرامش و امنیت در این کشور حمایت کرد.

 

شایان ذکر است حبیب مقدم تونسی در ابتدا یک فرد سنی سلفی بوده است که در سال 2001 میلادی با تحقیق در مورد مکتب شیعه، به شیعه گروید./939/پ201/ک

ارسال نظرات