۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۵۶۶۸۲
یکی از علمای بحرین:

انقلاب بحرین با اشک و دعای رهبر معظم انقلاب به پیروزی می‎رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه الاطهار قم با اشاره به گریه رهبر مقام معظم رهبری برای مظلومیت ملت بی دفاع بحرین تاکید کرد که انقلاب بحرین در پرتو اشک‎های حضرت آیت الله خامنه‎ای حتمی است.
حجت الاسلام عبدالله الدقاق از علماي بحرين و مدير حوزه علميه الاطهار قم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله الدقاق از علمای بحرین و مدیر حوزه علمیه الاطهار قم در مراسم دومین سالروز آغاز انقلاب ملت بحرین که امشب بیست و ششم بهمن ماه در مسجد اعظم قم برگزار شد به بیان تاریخچه این کشور پرداخت و گفت: بحرین جزیره‎ای کوچک در خلیج فارس است که جمعیت آن از 500 هزار نفر کمتر است. اسلام را در زمان پیامبر(ص) پذیرفت، به امام علی(ع) وفادار ماند و هیچ حاکمی از بنی امیه بر این کشور حکومت نکرد.

 

وی افزود: بحرین شیعه ماند تا این که 300 سال پیش تعدادی از سنی‎ها از جمله آل خلیفه به این کشور آمده و از آن روز شاهد عذاب و رنج ملت بحرین هستیم. محققان می گویند که هر 10 سال یک انقلاب علیه آل خلیفه رخ می دهد، آل خلیفه با استفاده از حیله فرقه ای درصدد شکاف میان ملت بوده و هست اما مردم بحرین بدون درنظر گرفتن شیعه و سنی به اعتراض می پردازند و شعار «شیعه و سنی برادرند» را سرمی دهند.

 

حجت الاسلام الدقاق به ویژگی‎های انقلاب بحرین اشاره کرد و اظهار داشت: قدیمی و مستمر بودن انقلاب، ملی گرایی و دوری از طایفه گرایی و همچنین مسالمت آمیز بودن و پرهیز از نبرد مسلحانه از ویژگی‎های انقلاب ملت بحرین است. وقتی انقلاب عربی در تونس و مصر رخ داد ملت بحرین نیز به صورت مسالمت آمیز و ملی به پا خواسته و دو سال پیش مثل چنین روزی به خیابان‎ها آمده تا حقوق مشروع خود را بازپس گیرند.

 

این عالم بحرینی درباره علت انتخاب 14 فوریه به عنوان زمان آغاز انقلاب، توضیح داد: آل خلیفه در سال 2000 به مردم قول تدوین قانون اساسی، پارلمان با صلاحیت کامل و سایر حقوق را داد ولی در 14 فوریه سال 2001 به همه این وعده‎ها پشت کرد و در حالی که قول بهترین روزها را برای ملت داده بود بر خلاف وعده عمل کرد و قانون اساسی را نوشت که خودش در رکن قرار داشت.

 

وی ادامه داد: ملت مقاوم و صبور بحرین 10 سال صبر کرد ولی چیزی عایدش نشد تا این که در 14 فوریه سال 2011 به پا خواست و اولین شهید انقلاب نیز علی المشیمع نام داشت که در این روز به شهادت رسید چنان چه امروز نیز در 14 فوریه 2013 یک شهید دیگر به نام حسین الجزیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد، ولی انقلاب همچنان ادامه دارد.

 

حجت الاسلام الدقاق با اشاره به جنایت‎های آل خلیفه در این 2 سال، تصریح کرد: بیش از 40 مسجد کاملا ویران شد، بیش از 80 نسخه قرآن کریم به آتش کشیده شد، بیش از 1000 نسخه از کتاب‎های اسلامی را سوزاندند و به بیش از 300 هزار تن از دشمنان تشیع تابعیت بحرینی دادند تا تعداد اهل تسنن بحرین با شیعیان برابر شود.

 

مدیر حوزه علمیه الاطهار قم بیان داشت: هزاران تن از شهروندان زندانی شدند، بانوان را بازداشت و به آنان تجاوز کردند و هر لفظ و عمل شنیع و گستاخانه‎ای که تصور می کنید از سوی نیروهای نظام صورت گرفت لیکن انقلاب همچنان ادامه دارد.

 

این عالم بحرینی درباره سرنوشت انقلاب ملت، گفت: همه چیز دست خداست ولی نشانه‎ها بر پیروزی ملت بحرین دلالت دارد، شواهد و قرائن موجود کاملا نشان می‎دهد که پیروزی ملت بحرین نزدیک است.

 

وی از سه عنصر به عنوان عوامل پیروزی انقلاب بحرین نام برد و خاطر نشان ساخت: عدم انحصار انقلاب به احزاب سیاسی و حضور گسترده مردم در تظاهرات، وحدت کلمه و همچنین رهبریت مرکزی و هوشمندانه آیت الله شیخ عیسی قاسم از عناصری است که ادامه انقلاب و نزدیکی پیروزی آن را محقق می سازد.

 

حجت الاسلام الدقاق به خاطره‎های از رهبر معظم انقلاب درباره ملت بحرین اشاره کرد و افزود: سال گذشته در مشهد به همراه آقای اختری پشت سر رهبر معظم انقلاب نماز خواندیم و پس از آن بود که یکی از نمایندگان مستعفی پارلمان بحرین به سخنرانی پرداخت و سپس رو به آقا گفت که شما وعده پیروزی به ما داید که آقا نیز سه بار فرمودند «ان شاء الله».

 

مدیر حوزه الاطهار تاکید کرد: پیروزی انقلاب ملت بحرین در پرتو دعای مومنان در جوار حرم امیرمومنان(ع) در نجف اشرف، حرم اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا و حرم امام رضا(ع) در مشهد، حتمی است.

 

وی با تاکید بر این که اشک رهبر معظم انقلاب به پیروزی ملت بحرین منجر می شود، اظهار داشت: یکی از روحانیان تعریف می کرد که نزد رهبر معظم انقلاب بودم که با گریه‎های ایشان مواجه شدم، هنگامی که علت این گریه‎ها را از ایشان پرسیدم فرمودند که برای مردم بحرین گریه می کنم که یار و یاوری جز خدا ندارند.

 

این عالم عراقی همچنین درباره دیدار وی با حضرت آیت الله سیستانی، گفت: یکسال و نیم پیش بود که آیت الله سیستانی در نجف دیدار داشتم و به من گفت که هر روز پس از نماز صبح رو به محضر خدا می کنم و به امام زمان(عج) متوسل می شوم و خدا را به حضرت زهرا(س) قسم می‎هم که ملت بحرین را پیروز گرداند.

 

حجت الاسلام دقاق در پایان خاطر نشان ساخت: ما روحیه شهادت طلبی را از سیدالشهدا(ع) یاد گرفتیم و با وجود این علما انقلاب ادامه دارد تا مطالب مشروع ملت محقق شوند. بنده از رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید قم و نجف و از ملت ایران و عراق و شیعیان و مسلمانانی که از ملت بحرین حمایت کردند، تقدیر و تشکر می کنم./980/ب202/د

ارسال نظرات