۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۵۷۶۹۲
در همایش گرامیداشت 54سال انتشار مجله مکتب اسلام صورت می گیرد؛

تجلیل از تلاش های علمی حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: همایش گرامیداشت 54 سال انتشار مجله درس‌هایی از مکتب اسلام به منظور گرامیداشت بیش از نیم قرن فعالیت نشریه درس‌هایی از مکتب قرآن و تجلیل از بنیانگذاران این نشریه حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی برگزار می‌شود.
نشست خبري نمايشگاه تخصصي کتاب حوزه و گراميداشت 54 سال انتشار مجله مکتب اسلام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست خبری، از برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که آخرین تألیفات حوزه دین را عرضه می‌کند روز سه شنبه هشتم اسفند ماه از ساعت 10 صبح و با سخرانی یکی از بزرگان حوزه علمیه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد:‌ نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 15 تا 20:30 برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یکی از ویژگی‌های نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه را حضور پنج ناشر از کشورهای خارجی دانست و ابراز کرد: سی ناشر خارجی و صد و پنجاه ناشر از داخل کشور نیز در این نمایشگاه حضور دارند که در صد غرفه به عرضه محصولات دینی خود می‌پردازند.
اسماعیلی طبا با بیان این‌که مهمترین هدف برپایی نمایشگاه تحصصی کتاب حوزه استفاده پژوهشگران حوزه دین و دانشگاه از کتاب‌های دینی و تأمین کتاب برای حوزه های علمیه است، اظهار کرد: در این نمایشگاه از بهترین ناشران داخل و خارج کشور و جدید ترین آثار آنها استفاده شده است.
وی با بیان این‌که برای نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه 40 درصد تخفیف در نظر گرفته شده که 20 درصد آن یارانه و از طریق وزرات ارشاد و 20 درصد از سوی ناشران به خریداران کتاب عرضه می‌شود، اظهار کرد: برای این امر 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده که 100 میلیون تومان آن را وزارت فرهنگ و ارشاد متقبل شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین افزود: مراکز پژوهشی و مدارس علمیه با ارائه نامه و با حضور در دفتر نمایشگاه می‌توانند افزون بر تخفیف 40 درصد از تسهیلات ویژه‌ای نیز برخوردار شوند.
اسماعیلی طبا در ادامه از برگزاری همایش گرامیداشت 54 سال انتشار مجله درس‌هایی از مکتب اسلام خبر داد و گفت: این همایش به منظور گرامیداشت بیش از نیم قرن فعالیت نشریه درس‌هایی از مکتب قرآن و تجلیل از بنیانگذاران این نشریه حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی پنج شنبه 10 اسفند ماه ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که نشریه مکتب اسلام به دستور حضرت آیت‌الله بروجردی قبل از انقلاب آغاز به کار کرد و بزرگانی همچون علامه طباطبایی، شهیدان بهشتی و مطهری از نویسندگان این نشریه بوده‌اند، ابراز داشت: این همایش به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و با سخرانی آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار می‌شود.
اسماعیلی طبا در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه فیلم فجر استان قم، گفت: این مراسم فردا شب در مجتع وتوس و با حضور شمقدری معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جشنواره فیلم فجر، شخصیت‌های سینمایی و مسؤولان استانی برگزار می‌شود./927/پ202/پ
ارسال نظرات