۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۵۸۳۷۰
یکی از علمای کویت:

آیت الله بهجت با وجود مرتبه عرفانی در اوج تواضع بود

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه کویت به بررسی جایگاه والای حضرت آیت الله بهجت پرداخت و تأکید کرد که این مرجع فقید با وجود جایگاه والای عرفانی و روحانی که داشت همواره در زهد و تواضع بود.
حضرت آيت الله بهجت حضرت آيت الله بهجت و حجت الاسلام شيخ حبيب کاظمي از علماي کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب کاظمی از علما و فعالان عرصه تبلیغ بین الملل کویت در گفت‎وگو با شبکه ماهواره‏‎ای المعارف به بررسی شخصیت حضرت آیت الله مرحوم محمد تقی بهجت پرداخت.

 

وی با اشاره به جایگاه والای مرحوم بهجت، گفت: همه مردم به او عشق می‌ورزیدند. آیت الله بهجت برخلاف برخی افراد که مدعی عرفان هستند و دست به تاسیس مکاتب عرفانی موهوم می‌زنند، تنها پیرو قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بود و با وجود داشتن مرتبه بالای روحانی هیچ ادعایی نداشت و در مسیر سیر الی الله همواره متواضع بود.

 

حجت الاسلام کاظمی افزود: روزی از آیت الله بهجت پرسیدم چگونه می‌توانیم با خشوع نمازمان را به جا بیارویم و در جواب به من فرمود که بعضی حواس‌پرتی‌ها خواسته و برخی دیگر ناخواسته است، قدم اول هواس‎پرتی از جانب شیطان است که انسان اختیاری در آن ندارد اما قدم بعدی که همان ادامه ندادن به افکار گوناگون است بحثی اختیاری است و انسان می‌تواند جلوی افکار شیطانی را در نماز بگیرد.

 

این عالم کویتی درباره اهتمام آیت الله بهجت به صلوات، تأکید کرد: این مرجع فقید اظهار می‎داشت که صلوات فرستادن مجرد یک ذکر نیست بلکه انسان به واسطه صلوات در کانون توجه پیامبر اکرم(ص) قرار می‌گیرد. البته به این مورد نیز باید توجه شود که صلوات مانند دعا می‌ماند و مواردی هست که مانع استجاب آن می‌شود.

 

وی ادامه داد: آیت‌الله بهجت همچنین به صلوات بر محمد و آل محمد(ص) را در زمان آشفتگی تأکید داشت و آن را کمک غیبی به مومنان در زمان شک و تردید می‎دانست. این عالم ربانی همچنین عنایت ویژه‎ای به مفاتیح الجنان داشت و تأکید می‎کرد که شیعیان با وجود این کتاب به بسیاری از کتاب‎های دیگر بی‎نیاز هستند.

 

این مبلغ بین المللی خاطر نشان ساخت: ایشان همواره مردم را به توجه به رساله عملیه مراجع تقلید و خواندن باب جهاد نفس در کتاب الوسایل دعوت می‌کرد و عمل به آن ‌را برای تعالی معنوی افراد و رسیدن به مرحله عبودیت کافی می‌دانست.

 

حجت الاسلام کاظمی افزود: آیت الله بهجت همواره به سخنی از آیت‌الله قاضی اشاره می‌کرد که می‌گفت نماز اول وقت کلید مکتب عرفانی من است و راه درست در این جمله کوتاه خلاصه می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به سفرهای مکرر آیت الله بهجت به مشهد، خاطر نشان کرد: آیت الله بهجت می‌فرمود که الطاف امام رضا (ع) حسی است و هر شخصی می‌تواند آن را درک کرده و اثرش را جان و روانش حس کند. وی هنگامی که در برابر ضریح امام رضا(ع) یا حضرت معصومه(س) می‎ایستاد و به گونه‎ای به راز و نیاز می‎پرداخت که گویی با این بزرگان در حال سخن گفتن است./980/ب901/د

ارسال نظرات