۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۵۸۳۷۷

دیپلمات‎های اروپایی خواستار برخورد شدید اتحادیه اروپا با شهرک‌سازی اسرائیل شدند

خبرگزاری رساـ تعدادی از دیپلمات‌های اروپایی، شهرک‎سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را بزرگ‌ترین تهدید برای روند صلح دانسته و از اتحادیه اروپا خواستند به شدت مانع ادامه این روند شود.
شهرک سازي اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 22 دیپلمات اروپایی از اتحادیه اروپا خواستند تلاش برای جلوگیری از شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری را تشدید کند چرا که این اقدام، بزرگترین تهدید برای روند صلح به شمار می‌آید.

 

این افراد خواستار برنامه سختگیرانه بر توافقنامه‌های تجاری اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی شدند تا اطمینان یابند کالاهای اسرائیلی تحت توافقنامه بازارهای اروپا، وارد این قاره نمی‌شود.

 

آنان همچنین از اتحادیه اروپا خواستند از همکاری فنی، آموزشی و تحقیقاتی با اسرائیل حمایت نکند و مانع سرمایه‌گذاری تجاری در اراضی اشغالی شود.

 

هر چند این درخواست الزام‌آور نیست اما درخواست 22 دیپلمات اروپایی نشان‌دهنده انزوای بین‌المللی فزاینده رژیم اشغالگر بر سر مسأله شهرک‌سازی است.

 

این دیپلمات‌ها بر این باورند که مسأله شهرک‌سازی تنها تهدید بزرگ برای روند صلح خاورمیانه است که نشان می‌دهد سیاست شهرک‌سازی اقدامی عمدی و تحریک‌ کننده است.

 

ایگال پالمور، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به این درخواست، گفت: وظیفه دیپلمات برقراری ارتباط است نه ایجاد رویارویی، اما متاسفانه دیپلمات‌های اروپایی در انجام وظیفه خود درست عمل نکرده‌اند.

 

وی افزود: مسأله شهرک سازی باید در مذاکرات اسرائیل و فلسطین مورد بررسی قرار گیرد./980/ب103/د

ارسال نظرات